IE loader

Иконите на фитнеса: Арнолд Шварценегер

Иконите на фитнеса: Арнолд Шварценегер

Ако има личност, която можем да наречем фитнес икона, то това е Арнолд Шварценегер. Световно известният актьор е познат в света на бодибилдърите от 50 години. През това време Арнолд печели 7 пъти титлата „Мистър Олимпия“ и се превръща в идол на поколения мъже. Той е пример и вдъхновение за хиляди младежи, които искат да приличат на него и да постигнат неговите спортни успехи. Въпреки тези успехи Арнолд масово е познат като един от най-обичаните актьори на Холивуд.

Биография

 

pulsefit

 

Преди броени дни Арнолд Шварценегер отпразнува своя 71-ви рожден ден. Той е роден на 30 юли 1947 г. в Австрия. Още от тийнейджърска възраст се увлича по културизма и мечтае един ден да спечели титлата „Мистър Вселена“. И го прави. Едва навършил 20 години Арнолд носи титли от различни престижни конкурси, сред които и „Мистър Германия“. През 1961 г. започва да се занимава по-сериозно с фитнес и поставя началото на своята кариера като бодибилдър.

Прочетете повече: Развитието на фитнеса и груповите тренировки през последните 100 години

През 1968 г. емигрира в САЩ, където работи в строителния бранш. Благодарение на впечатляващото му мускулесто тяло, Арнолд успява да попадне в света на киното. Стартира с малки роли. В периода 1970-1980 г любимецът на Холивуд печели титлата „Мистър Олимпия“ целия 7 пъти – връх в кариерата на всеки бодибилдър. Неговият голям пробив на филмовата сцена е с излизането на „Конан варварина“ (1982). Следват още филмови хитове като знаменития „Терминатор“, „Последният екшън герой и, „Коледата невъзможна“. Любопитен факт е, че именно Шварценегер е бил първият вариант за главната роля в касовата поредица „Умирай трудно“. След като той отказва ролята, продуцентите я дават на Брус Уилис. През 1986 Арнолд се жени за телевизионната водеща Мария Шрайвър. През 2011 г. двамата се развеждат след 25 години брак.

 

pulsefit

 

Арнолд Шварценегер спокойно може да бъде определен като най-известният бодибилдър за всички времена. Той успя да привлече вниманието на много нации към културизма, доказвайки, че този спорт изисква много усилия и отдаденост.

Прочетете повече: Активен живот след 40: Мисията възможна

През 1999 г. влиза в залата на славата за най-добрите бодибилдъри на Джо Уайдър. През 2003 г. е избран за губернатор на щата Калифорния. Той приема тази длъжност изключително сериозно и продължава да вдъхновява хората със своята визия за успеха и нуждата да се развиваш и помагаш на другите. Арни получава и друго световно признание с влизането си в книгата „Рекордите на гинес“. В нея той е записан като „възможно най-перфектно развиващият се човек в световната история“.

Тренировъчен режим

 

pulsefit

 

По време на състезателната си кариера и развитието си като бодибилдър, Арнолд Шварценегер тренира 6 пъти в седмицата. Неговите тренировки включват много повторения с големи тежести. Синтезирано ще ви разкажем за неговата програма, като отбелязваме, че тя не е подходяща за начинаещи или средно напреднали. Трябва да имате значителен опит в културизма и фитнес състезанията, ако искате да тренирате като Арнолд в неговия състезателен период.

Прочетете повече: Кои са контактните спортове, с които да градим мускулна маса?

Характерното в тренировките на Шварценегер е, че той предпочита сплитовете. Това означава, че разделя тренировките си спрямо мускулните групи на тялото и никога не тренира цяло тяло. Първоначално тренировките му се делят на такива за горна и долна част на тялото, а след това – през 70-те години, и той като повечето културисти, започват да разделят мускулните групи и да разбиват тренировките с акцент върху отделната част. Арнолд е почитател и на динамичните тренировки. Това означава, че той сменя фитнес програмата си на определен период от време, за да не привиква тялото към упражненията.

За добре развити гърди, Арнолд Шварценегер набляга на три основни упражнения, които развиват релефа и мускулатурата в тази част на тялото. Това са вдигане на щанга от лег, вдигане на щанга от лег на наклонена пейка и разгъване на дъмбели от лег. От тези упражнения той прави 6 серии с 10 повторения. При всяка серия тежестите се покачват.

Прочетете повече:

ТОП 5 упражнения за мъжки гърди

Най-добрите упражнения с дъмбел за всяка част на тялото

Упражненията на лост: кои са те и с какво са полезни?

 

pulsefit

 

За да оформи внушителния си гръб, Арнолд започва с придърпване на вертикален скрипец до брадичката си. Тук има 6 серии, а повторенията са до отказ. След това продължава с придърпване на хоризонтален скрипец – отново 6 серии с 10 повторения. Тренировката продължава с мъртва тяга с прави крака – 6 серии с 15 повторения.

Силните си крака поддържа като залага на класическите упражнения за оформяне на тази мускулатура – клекове, лег преса, бедрено сгъване и напади с щанга. Всички упражнения са от 6 серии с 12-15 повторения.

Прочетете повече: Leg Day: Какво трябва да знаем за тренировките за крака

Прасецът също е капризен мускул и изисква внимание, когато се занимавате с културизъм. За да го оформи като за състезание, Шварценегер прави 10 серии с по 10 повторения от следните упражнения: повдигане на пръсти от изправено положение и седеж. Следва повдигане на пръсти на един крак, придържайки дъмбел – това упражнение е 6 серии с 12 повторения за всеки крак.

 

pulsefit

 

Внушителните ръце на холивудската звезда също изискват изключително внимание и усилени тренировки. За оформянето на бицепсите Арнолд набляга най-вече на бицепсово сгъване с щанга, сгъване на дъмбели от седеж и концентрично сгъване с дъмбел. От всички упражнения се правят 6 серии с 10 повторения.

 

 

Едно от упражненията, на които Арнолд разчита, за да развие широките си и силни рамене, са раменните преси с щанга. Упражнението изисква добра концентрация и се прави по следния начин: щангата със съответната тежест се взима, след това заемате съответно изходно положение на тялото – може да е седеж или изправено положение, с ръце, изпънати над главата. Бавно започвате да сгъвате ръцете, като се стараете да контролирате тежестта с раменете, а не да я усещате с трицепсите. Когато щангата докосне гърдите или врата, започнете да разгъвате обратно ръцете. След като разгънете ръце, задръжте за 1-2 секунди и започнете следващото повторение. От раменните преси се правят 6 серии с 10 повторения.

Хранителен режим

 

pulsefit

 

По време на кариерата си като бодибилдър, Арнолд Шварценегер се храни по 6 пъти на ден. Калориите, които приема на ден, са 5000. Той често съветва останалите културисти или младежи, които искат да се развиват в тази област, да приемат по 2,2 г. храна на килограм. телесна маса всеки ден. По време на кариерата си той препоръчва да се набляга на животинските източници на протеин, ако искате да имате успех на спортната сцена. Арнолд набляга на яйца, риба, месо и млечни продукти в дневното си меню, за да осигури на тялото си нужния протеин, витамини и минерали. Приема витамини и минерали отделно под формата на хранителни добавки, за да обогати менюто си, особено по време на интензивни тренировки или фази на мускулен растеж.

Прочетете повече: Протеините: какво трябва да знаем за тях?

През 70-те години на миналия век, протеиновите шейкове са част от хранителния режим на актьора. Тогава той набляга на протеин на прах, в комбинация с 2 чаши мляко, половин чаша обезмаслено сухо мляко, едно яйце и половин чаша сладолед. Всичко това се разбива в шейкър и често заменя хранене. По време на кариерата си като културист Арнолд винаги е бил привърженик на правилната хранителна бодибилдинг програма и стриктно спазва всички изисквания за необходимите дневни приеми на протеин, калории и хранителни съставки.

"Също както в бодибилдинга, провалът е необходимо изживяване за растеж в живота ни, защото ако никога не сме изпитвали границите си, как бихме могли да знаем колко сме силни? Как ще израснем някога?".

 

pulsefit

 

За Арнолд Шварценегер може да се изпише и говори още много. Неговата всестранно развита личност бележи ярко света на фитнеса, киното, та дори и политиката. Арни е пример за това, че мечтите наистина се сбъдват, ако се бориш за тях до край.

Прочетете повече: Тайната на добрата форма на прочутите дами на Америка

 

 

График групови занимания