adwise
IE loader

Кои са контактните спортове, с които да градим мускулна маса?

Кои са контактните спортове, с които да градим мускулна маса?

Ако ви попитат кой е най-сигурният начин за натрупване на мускулна маса и оформяне на релефа, какво ще отговорите? Може би 90% без да се замислят ще посочат фитнеса като №1 спортно занимание за извайване на тялото. И ще са прави. Но има и други спортове, които спомагат да оформите здрава и силна мускулатура.

Контактните спортове като ръгби, бокс, кик бокс, борба освен ефективен начин за снемане на напрежението от дългия ден, са и идеален начин да моделирате тялото си. Специфичното при тези спортове е, че се работи само с определена част на тялото – съответно се тренира и основно тя. По-долу ще прочетете как можете да съчетаете различни контактни спортове така, че да постигнете максимално хармонично и оформено тяло.

Ръгби

pulsefit

 

Според една интересна легенда тази игра е възникнала в град Ръгби, Англия, в началото на 19 век. Историята гласи, че докато едно малко момче играло футбол в двора на училището си, съвсем неочаквано хванало топката с ръце и се затичало към вратата на противника. Не сме сигурни дали тази легенда е напълно вярна, но всеки един състезател в този спорт я знае. В края на IХХ век се учредява и първият ръгби съюз. Оттогава до 1995 г. този спорт се практикува само на аматьорско равнище. След това спортът е признат за професионален и популярността му започва да расте с огромни темпове. Ръгбито е високоинтензивен спорт, който умело натоварва всички мускулни групи. По време на една ръгби среща, играчите изминават полето над сто пъти и то с висока скорост.

Прочете повече: Защо трябва да тичаме всеки ден и какво печелим, ако го правим?

Ръгбито, също като футбола, развива издръжливостта и маневреността на терена. Разликата е, че тук активно участва и горната част на тялото. За да са добри състезатели, всички, които практикуват този спорт, трябва да имат добър и силен захват, за да предпазят топката да не им бъде отнета. Практикуването на ръгби, дори и аматьорски, засилва силата ръцете, прави гърба по-здрав и широк, оформя трицепса. Определено ако съчетаете този спорт с тренировки във фитнеса, бързо ще успеете да оформите горната част на тялото си. Само бъдете по-внимателни, защото сблъсъкът с противниковите играчи е директен и са възможни контузии.

Бокс 

pulsefit

 

Няма съмнение, че боксът е един от най- древните спортове. Той е съществувал още преди повече от 5000 години, като в началото е бил под формата на обикновен юмручен бой. Историята сочи, че боксът е преминал от юмруци към спорт и изкуство за самозащита благодарение на древните олимпийски игри. Интересен факт е, че тогава купата взимал победеният, а на спечелилия мача му се правела статуя в Аятис (свещен храм) и е бил осигурен материално от държавата до края на живота си. Новата история на бокса започва през 1865 г., когато Куинсбъри е написал първия правилник за тази игра. С него са се въвели и неизменните днес боксови ръкавици. Четири години по-късно се е състояла и първата среща за световната купа, спечелена от Мак Кол (САЩ) и поставил началото на професионалния бокс.

Прочете повече: ТОП 5 упражнения за коремна преса

Боксът е сред любимите спортове и групови занимания на много мъже, а вече и жени. Кардиото по време на загрявката и мачовете е отличен начин да стопите излишните килограми и сантиметри и то доста бързо. По време на една тренировка по бокс можете да изгорите до 800 калории, като едновременно наблягате на всички мускулни групи. Все пак най-активно участват ръцете. Благодарение на техничните удари по боксова круша можете да оформите здрави и силни ръце и рамена. Препоръчваме ви, ако сте начинаещ, да следвате внимателно инструкциите на треньора, за да не контузите вас или опонента си.

Хокей

pulsefit

 

Този бърз и тежък физически спорт е сред най-популярните спортове в САЩ (главно в северните части) и Канада, както и в много страни в Европа. Само в Канада и САЩ има над 1 100 000 регистрирани активни играчи. Сред европейските страни с най-много състезатели в този спорт се нарежда Чехия – близо 100 000. Думата “хокей” произлиза от френския език и означава “гега на овчар”. С тези геги британски войници в Канада измислили игра, подобна на хокея, в която те гонели малки кутийки по заледените улици и поляни. Тази игра впечатлява група местни студенти, които през 1878 г. измислят първите правила и по този начин дават началото на хокея.

Прочете повече: Leg Day: Какво трябва да знаем за тренировките за крака

Хокеят не е сред най-развитите спортове у нас, но въпреки това се радва на интерес и посещаемост. Ако сте решили да се включите любителски в някоя тренировка, то трябва да знаете, че освен добре развита мускулатура на краката – бедра и прасци, ще трябва да пазите баланс върху кънките и леда. При редовно натоварване бързо ще успеете да увеличите мускулната маса в долната част на тялото си и така да замените някои от тренировките за крака във фитнеса. Хокеят помага да подобрите бързината, издръжливостта и координацията си. Определено е спорт, на който си заслужава да обърнете внимание. Само трябва да се пазите от прелитащите с 60 км/ч. шайби.

Борба

pulsefit

 

Модерната история на борбата започва през 1896 г., когато като дисциплина в първите съвременни Олимпийски игри се включва класическият стил борба. През 1904 г. на Олимпиадата в Сейнт Луис се включва и другият разпространен стил на борба - свободният. От тогава до днес двата стила - класически и свободен, са неизменна част от олимпийската програма. През 1921 г. със създаването на Международната федерация по борба професионалната борба се отделя от аматьорската, която става по-известна като „кеч“.

Прочете повече: Кросфит на фокус: Защо е такъв хит по света и у нас?

Борбата също е високоинтензивен спорт, който натоварва всяка част от тялото. По време на среща или двубой, състезателите използват всеки мускул. Борбата е чудесен начин да разнообразите кардио тренировките си. Освен това ще покачите силата си и няма да имате затруднения, когато влезете във фитнеса клуба за силова тренировка.

Прочете повече: Най-добрите упражнения във фитнеса за най-популярните спортове в България

График групови занимания