IE loader

Активен живот след 40: Мисията възможна

Активен живот след 40: Мисията възможна

Неоспорим факт, е че мъжете остаряват красиво. Но въпреки, че природата е по-благосклонна към тях, те също трябва да се грижат за тялото и здравето си. За съжаление почти при всички след 40 годишна възраст, работата и семейството изпълват цялото им ежедневие, а свободното време е мираж. Може би това е една от причините българските мъже да живеят най-нездравословно, според проведено преди няколко години проучване на Евростат. Около 60% от тях са с наднормено тегло и индекс на телесната маса над 25, което е предпоследна фаза преди затлъстяването, показват данните. Освен това, едва 15% от мъжете у нас отделят поне 2 часа седмично за спорт или друга физическа активност. Около 30% мъжете, или почти всеки трети българин, консумира поне веднъж седмично алкохол, а около 40% от представителите на силния пол у нас пушат цигари всеки ден. Едва около 30% от мъжете консумират редовно всеки ден здравословни храни като плодове и зеленчуци.

Тези резултати звучат страшно, защото е трудно човек да проумее как е възможно толкова малък процент от българските мъже да спортуват редовно, при положение, че има толкова много удобства и варианти за всеки вкус и предпочитание.

Прочетете повече: Как да преборим зимния мързел?

Да водите активен живот след 40 не е невъзможно. Освен че ще поддържа доброто ви здраве и физическа форма, ще срещнете нови приятели. Ще се изненадате колко много мъже на средна възраст посещават фитнеса и са достойна конкуренция на по-младите.

Как да превърнете неактивния си начин на живот в активен? Ето какви са вариантите:

  • Изберете да посещавате фитнес зала, която е близо до офиса ви. Защо? Защото така ще е първото нещо, за което да помислите след края на работния ден. Ако фитнесът се намира до дома ви, то много по-изкушаващо е да се приберете и за съжаление – да не излезете повече за тренировка.
  • Консултирайте се с личен треньор. Разкажете му за навиците си, храненето си, физическата си подготовка и той ще съобрази тренировъчната ви програма изцяло с вас. Ще предложи варианти, които да отговарят на нуждите и очакванията ви.
  • Тренирайте с колегите или приятелите си. Ако харесвате отборните спортове, то си създайте отбор с колеги или приятели. Изберете си ден и час от седмицата, в които да се събирате и да си организирате футболни срещи. Внимание! Бирата в края на мача е напълно забранена, особено ако имате няколко килограма за сваляне.

 

Прочетете повече: 5 спорта, които не могат без тренировки във фитнеса

 

  • Тичайте в парка или в градинката пред блока. Събудете се 30 минути по-рано, облечете си спортния екип и излезте да потичате навън. Свежият и хладен въздух ще ви помогне да се разсъните по-бързо, а след като се приберете за топъл душ, можете да закусите здравословно – с варени яйца, кисело мляко и овесени ядки или филйка пълнозърнест хляб с пуешко филе. Можете да съчетаете тичането и с набирания на лост – ще си припомните младежките години. Също така поемете ангажимент вие да разхождате домашния си любимец вечер, като включите в разходките и децата си. Така освен че ще имате час разходка в любима компания, то и ще направите много крачки.
  • Заложете на груповите тренировки. Има много разнообразни групови тренировки, които да изберете, ако не искате да тренирате силово. Кросфит, бокс, защо не и йога – всеки от тези спортове има много ползи за вашата физическа форма и ще ви помогне да се раздвижите след дългия работен ден, а след тях ще се приберете вкъщи в много добро настроение.

 

 

Вижте зашеметяващата трансформация на 54-годишният Дино

Да водите активен и здравословен живот не зависи от възрастта. Грижете се за тялото си и то ще ви се отблагодари. Рутината ни състарява безвъзвратно и ни прави безразлични към нещата, които ни заобикалят. А спортът и действията, съчетани с присъствието на любимите ни хора, правят живота ни пълноценен. Опитайте и ще се убедите сами.

График групови занимания