IE loader

Spinning на фокус: Велосипедно кардио за всеки

Spinning на фокус: Велосипедно кардио за всеки

Вижте повече за този чудесен метод за изгаряне на мазнини

Есента настъпва с пълна сила и времето вече не е така благосклонно към тези, които обичат да тренират на открито. Вело любителите са сред основните засегнати, тъй като капризният сезон не позволява да се наслаждават напълно на колоезденето в парка или в планината. За щастие можете да пренесете колелото в залата, където да тренирате доста интензивно, без да се притеснявате от атмосферните условия. В света на фитнеса наричаме това „спининг“.

 

 

Това групово занимание е абсолютен хит в борбата с излишните килограми и ще ви помогне бързо да влезете във форма, докато се забавлявате под звуците на любимата си музика.

Спинингът е аеробно занимание, което спокойно може да се причисли към най-интензивните кардио тренировки. То представлява каране на специално пригодени статични колела, които се наричат спинери, като по време на тренировката се акцентира върху силата, издръжливостта и високата интензивност. Спинингът е сред най-популярните групови занимания в световен мащаб. С него можете успешно да горите калории и да преборите ежедневния стрес.

Прочетете повече: Зумба на фокус: Страст и здраво тяло в едно

Какво представлява тренировката?

 

 

Както споменахме, тренировката се извършва върху статично колело (спинер), което има различни степени на натоварване. Всеки един от спинерите е снабден с монитор, на който лесно може да се следи персоналния прогрес и да се сравни с личните цели и очаквания. Обикновено една спининг тренировка продължава между 45-90 минути под съпровода на актуална и мотивираща музика. По време на една тренировка се изгарят до 600 калории, което е предпоставка за бърза загуба на излишните килограми. Спининг заниманията се провеждат под наблюдението на сертифициран треньор, който задава темпото и определя хореографията, като се съобразява с физическата подготовка на групата.

Прочетете повече: 5 причини да заместим ходенето с каране на колело

Тренировката стартира със загрявка и продължава с пресъздаването на планинско колоездене с изкачвания, спускания и равни части. Натоварването се регулира чрез винт за съпротивление, с който е снабден всеки спинер. По време на тренировката е важно да следите да достигнете от 60% до 90% от максималния сърдечен ритъм. Към края на часа плавно се достига нормалната сърдечна дейност, характерна за началото на тренировката, а самата тя завършва с разтягане.

Какви са основните предимства на спининга?

 

 

Спинингът без съмнение е незаменим съюзник за всеки, който възнамерява да се раздели с излишните сантиметри и да оформи стегнато и хармонично тяло. Това групово занимание натоварва всички мускулни групи, като набляга основно на бедрата и таза. Ръцете също се стягат по време на редовни тренировки. Спинингът не води до натрупване на телесна маса, а успешно спомага да се намалят подкожните мазнини и целулита. С редовни тренировки ще освободите тялото си от токсините и излишния стрес.

Ето и кои са водещите предимства на спининг тренировките, които ще забележите само след месец посещения на залата.

Отслабване – няма какво да се лъжем – все още топ причината повечето хора да посещават фитнес клубовете и груповите тренировки, е за да отслабнат. Спинингът ще помогне да изгорите много калории и да стегнете бързо тялото си. Предимството тук е, че сами можете да регулирате натоварването и да го намалите или увеличите – зависи от личните ви предпочитания, цели и физическа подготовка. Колкото по-бързо въртите педалите на спинера, толкова повече калории ще изгорите. Спининг тренировката се фокусира върху мускулите на централната част на тялото, като се набляга основно върху дупето, бедрата и прасците, а ако следите за поддържането на правилна позиция върху колелото, ще работите и за коремните мускули.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

#spinning time at Pulse Fitness & Spa #gym #stayfit #summeriscoming #sweat #nopainnogain

A post shared by Pulse Fitness and Spa (@pulsefitnessspa) on

 

Прочетете повече: Как фитнес клубът помага да отслабнем трайно и ефективно в 4 лесни стъпки

Без болка в ставите – болките в коленете или ставите често спират голяма част от хората, които искат да спортуват редовно. Противно на очакваното спининг тренировките оказват минимално напрежение върху тях, за разлика от тичането или други аеробни упражнения. Движението се извършва лесно, а самата тренировка е подходяща за хора от всички възрасти и дори такива, които страдат от артрит.

Прочетете повече: Kangoo Jumps на фокус: Много забавление, още повече кардио

Физическа издръжливост – спинингът гарантирано ще спомогне за увеличаване на физическата издръжливост. Ако редовно посещавате спининг занимания, ще увеличите аеробната способност на организма си, ще подобрите дишането и работата на сърдечно-съдовата система.

Без стрес – спортът и физическата активност са едни от най-ефективните лекарства“ срещу ежедневния стрес. Спинингът обаче е още по-ефективен, защото е сред най-интензивните групови занимания. Докато сте на спинера, няма да имате време да мислите за изоставащите задачи или за това как ви се е изрепчил днес шефът, а ще сте съсредоточени в тренировката и изкачването на поредния планински наклон. Музиката и групата също ще повлияят върху настроението ви, а след тренировка ще се приберете вкъщи доволни и заредени с енергия.

 

 

Убедихме ли ви вече? Заредете се с бутилка вода и запазете своето място още в следващия час по спининг. Бъдете сигурни, че по време на тази групова тренировка ще откриете всичко, което сте търсили в спорта – мотивация, забавление и резултати.

Прочетете повече: Стандартите за красота: Как се промениха през годините?

График групови занимания