IE loader

5 причини да заместим ходенето с каране на колело

5 причини да заместим ходенето с каране на колело

Придвижването с колело отдавна вече е част от културата на Запада. Хората там масово предпочитат да стигат до работното си място с помощта на велосипед или пеша, без значение дали са служители в МакДоналдс, високоплатени мениджъри или дори премиери на държави.

 

pulsefit

 

Добрата новина е, че и у нас започва да се заражда тази култура на движение – от една страна природосъобразна, а от друга – полезна за нас самите.

Дали ще изберете да ходите по-често пеша или пък ще се доверите на колелото дори не е най-важното. И двете активности са изключително полезни за цялостното ви здравословно състояние и ще ви помогнат да поддържате добра форма.

Прочетете повече: Джогинг за здраве, добра фигура и тонус

Днес ще си говорим за велосипеда и ползите от придвижването с него, но преди да започнем нека отново да подчертаем, че карането на велосипед само по себе си няма да ви вкара във форма, а по-скоро ще ви бъде верен помощник в нейното поддържане.

Карането на колело намалява риска от сърдечно-съдови заболявания

 

pulsefit

 

Статистиката сочи, че сърдечно-съдовите заболявания са основният причинител на смъртност у нас. Все повече хора страдат от ниско или високо кръвно, нарушен сърдечен ритъм, атеросклероза и други. Учени от Великобритания доказали, че ако изберем да стигаме до работа с колело, а не пеша, можем да се предпазим от много от тези заболявания. Изследвания направени между 264 377 души на средна възраст от 53 години, сочат, че придвижването с колело намалява риска от появата на сърдечно-съдови заболявания. Учените установили, че карането на колело понижава вероятността от злокачествени образувания с 45%, а от сърдечно-съдови заболявания – с 46% в сравнение с придвижването с автомобил или с градски транспорт.

Прочетете повече: Данни за тялото: Какво е 3DFIT скенер?

Това е едно от основните предимства на колелото пред вървенето пеша. Ако изберем ходенето, бихме понижили риска от сърдечно-съдови заболявания само с 27%.

Карането на колело помага да отслабнете

 

pulsefit

 

Карането на колело е кардио занимание, което гори много калории, в зависимост от своята интензивност. Тоест с въртенето на педалите стопяваме излишните сантиметри и килограми. Неслучайно велоергометърът е един от най-любимите уреди в кардио зоната на всеки фитнес клуб. Любопитен факт е, че ако изберете велоергометъра, ще изгорите между 300-400 калории за час, а ако изберете карането на колело в парка, можете да изгорите до 2 пъти повече.

 

 

Прочетете повече: HIIT или интервално кардио: що е то, как се прави и какви са ползите?

Освен че е добро кардио, карането на колело действа благоприятно и на здравината на мускулите. То подобрява мускулния тонус и сила. Стяга не само мускулите на краката, а и на цялото тяло. Велосипедът развива мобилността и подвижността на крайниците и укрепва тазобедрените и коленните стави.

Ако пък карате всеки ден колело в рамките на поне един час, ще започнете и да топите целулита.

Прочетете повече: Какво е целулит, какви са причините и как да се отървем от него?

Карането на колело ви прави по-издръжливи

 

pulsefit

 

За някои хора издръжливостта е от второстепенно значение, но всъщност тя е много важна за цялостното състояние на организма.

Прочетете повече: Плуването: царят на комплексно оформеното тяло

Ако карате колело по-често, ще подобрите аеробните и сърдечно-съдови възможности на тялото си. Проучвания показват, че ако изберете велосипеда като начин на придвижване, ще увеличите сърдечно-съдовата дейност на тялото си с до 3-7%. Това пък ще ви помогне да издържате по-дълго време на различните натоварвания във фитнеса, а оттам – ще горите и повече калории. Най-хубавото е, че всичко се получава естествено с времето.

Карането на колело ви подмладява

 

pulsefit

 

Всички искаме да сме вечно млади, но за съжаление дори мисленето да не остарява, тялото трудно скрива своите години. Редовният спорт е един от начините да „излъжем“ времето. Кардио тренировките като карането на колело се борят със стареенето, защото поддържат сърцето активно и спомагат за запазване на гъвкавостта на сухожилията и ставите.

Прочетете повече: Активен живот след 40: Мисията възможна

Велосипедът е подходящ за поддържане на добра форма, тъй като не претоварва твърде много костите на краката и колената. Когато се практикува редовно, карането на колело започва да укрепва гърба и корема. Препоръчително е за хора, които имат проблеми с кръвообращението и са предразположени към задържане на течности в организма, тъй като така се подобрява метаболизма.

Карането на колело е универсално занимание

 

pulsefit

 

Карането на колело е занимание, което може да се практикува на всяка възраст, място и време. По данни на ЕС България е на пето място в Европа на деца с наднормено тегло. Карането на колело е изключително подходящо за най-малките, тъй като може да се превърне в забавна и активна игра или семейна традиция. По-възрастните хора пък могат да го практикуват без притеснения, защото това спортно занимание не натоварва излишно ставите.

Инвестицията в качествен велосипед може да се окаже скъпа, но дори и по-непретенциозните модели биха свършили същата работа, ако целта е движение в името на добра форма.

 

 

 

График групови занимания