adwise
IE loader

Плуването: царят на комплексно оформеното тяло

Плуването: царят на комплексно оформеното тяло

Ако ви попитат кой е най-подходящият спорт за летните месеци, какво ще отговорите? Без съмнение първото, за което се сещат по-голяма част от активно спортуващите хора, е плуването. Не само че ще ви е прохладно и комфортно, докато го практикувате, но и ще се сдобиете с цялостно оформено, стегнато тяло, подчертаваме стегнато, а не мускулесто. Освен това плуването е изключително полезно и за здравето, което пък го прави подходящо за всеки сезон.

Основни факти за плуването

 

pulsefit

 

Тъй като плътността на водата е 10 пъти по-голяма от тази на въздуха, това води до затруднение в движението, ограничаване на скоростта и чувствителна загуба на енергия. При плуване основната мускулна работа е не толкова да се задържим над водата, а да преодолеем силите на фронтално съпротивление при придвижване.

Прочетете повече: Най-добрите упражнения във фитнеса за най-популярните спортове в България

Това означава, че в сравнение с някои други аеробни упражнения, плуването е чудесен избор за увеличаване на мускулната сила и тонус. Именно затова фитнес тренировките и плуването са съвместими и се допълват в света на трениращия човек. Ако към фитнес тренировките добавите няколко часа плуване през седмицата, то ще повишите издръжливостта си и ще подобрите дишането си.

Плуване за отслабване

 

pulsefit

 

Обикновено начинаещите посещават спортните клубове по две причини – да отслабнат и да „направят“ мускули. Плуването и по-специално стилът „крол“ ще ви помогне да изразходите много калории и да се лишите от излишните сантиметри по тялото си, но има малка уловка. Тъй като температурата на водата в басейна е по-ниска от стайната, честите и продължителни охлаждания стимулират тялото да използва термоизолиращите качества на подкожните мазнини.

Прочетете повече: Как фитнес клубът помага да отслабнем трайно и ефективно в 4 лесни стъпки

Така под определени стойности тялото спира да изгаря мазнините, защото усеща, че те са му нужни, за да запази нужната телесната температура от 36 градуса. Мастните стойности, под които тялото не би паднало са 15-17% от теглото за мъже и 17-22% за жени. Ако мазнините ви са над тези стойности, може да използвате плуването като основно средство за енергоразход. Ако пък желаете да снижите процента на мазнините под тези граници, то плуването трябва да е допълнение към фитнес тренировките или да замества кардиото в спортния клуб.

Плуване за релеф

 

pulsefit

 

Представата, че плуването е достатъчно, за да изградите мускулна маса, е подвеждащо. За добър релеф трябва да комбинирате задължително с фитнес тренировки и хранителен режим. Нищо не извайва мускулатурата така като тежестите.

Плуването от своя страна ще ви помогне да изчистите излишните мазнини и да стегнете цялостно тялото си. То натоварва тялото по комплексен начин, защото за да се противи на плътността на водата, са нужни силите на всички основни двигателни мускули – най-вече на крайниците, но и на врата, гърдите и корема.

Прочетете повече: ТОП 5 упражнения за коремна преса

И все пак основният акцент пада върху гърба, ръцете и гръдния кош. Именно това са частите на тялото, които ще са доста по-силни и развити, и когато посетите фитнес клуба ще ви е значително по-лесно да оформите тези групи мускули.

Плуване за здраве

 

pulsefit

 

  • Рехабилитация

Едно от основните предимства на плуването е, че помага да се поддържат ставите и сухожилията здрави и гъвкави. Хоризонталното положение на тялото при плуване облекчава работата на сърцето, подобрява разхлабването на мускулите и движението на ставите. Този спорт е подходящ дори за хора с артрит и други ставни заболявания. Едновременно с това по време на плуване се натоварват всички мускулни групи. Активно се движат ръцете и краката. Коремът се стяга, а гърбът – изправя.

 

 

  • Плуването удължава живота

Това е спортът на дълголетниците. Група изследователи от университета в Южна Каролина провели проучване сред повече от 40,500 мъже на възраст между 20 и 90 години за период от 32 години. Оказало се, че тези, които плували се отличили с 50% по-ниска смъртност в сравнение с другите, упражнявали други спортове и тези, които въобще не се движили.

Прочетете повече: Изповед на тялото: "Аз съм ти, не ме забравяй"

  • Стрес

Плуването въздейства върху вегетативната нервна система. Разликата в температурата на водата с тази на въздуха уравновесява процесите на възбуждане и успокояване, защото тялото се фокусира върху физическия стрес, който започва да изпитва. Масажиращият ефект на водата върху нервните окончания пък намалява стреса и бори умората. Подобрява се и кръвоснабдяването на мозъка, което пък го зарежда с повече кислород, а това естествено успокоява и избистря мислите.

Прочетете повече: 3 лесни антистрес активности за начинаещи

Доказано е, че след плуване човек заспива по-лесно, има по-спокоен сън, подобряват се вниманието и паметта му. Плуването помага в борбата срещу високия холестерол, диабета и при астма. Укрепва се и имунната система.

 

 

Ако сте на плажа, ви съветваме задължително да приложите плувните си умения в морето. Морската вода допълнително подпомага извайването на секси тяло, защото солта спомага за намаляване на целулита.

Прочетете повече: Какво е целулит, какви са причините и как да се отървем от него?

Трудно може да си изберете занимание, което да е по-здравословно от плуването. Предизвикваме ви да ни посочите поне едно, но понеже знаем, че няма да успеете, ще очакваме да ни разкажете как се чувствате след няколко седмици активно плуване.  

График групови занимания