IE loader

Как фитнес клубът помага да отслабнем трайно и ефективно в 4 лесни стъпки

Как фитнес клубът помага да отслабнем трайно и ефективно в 4 лесни стъпки

„Искам да отслабна!“ – това са думите, които професионалните треньори чуват при всеки нов клиент, който посети фитнес клуба, в който работят. „Но трябва да е до края на юли“ – още по-любимото допълнение на всички начинаещи, които стартират своята промяна през юни.

Прочетете повече: 5 предимства на фитнеса с личен треньор

След като получат категоричен отговор, че няма как да се отслабне твърде много в рамките на 30 дни, повечето начинаещи стартират с оскъдни, нисковъглехидратни диети. И са много щастливи, защото за 10 дни наистина се разделят с 5 до 10 килограма, в зависимост от изходното им тегло. В тази статия ще се опитаме още веднъж да обясним как трябва да подходите, ако искате да отслабнете наистина трайно и ефективно. Това е процес, който изисква усилия и постоянство.

„Йо-йо“ ефектът или защо бързото отслабване не е препоръчително

 

pulsefit

 

Може би щеше да е наистина страхотно, ако имахме вълшебна пръчица, с която да изпълним желанието си да отслабнем – бързо, лесно и без никакви усилия. Може би затова толкова жени, а и мъже напоследък, се подвеждат по диетите, които гарантират загуба на колосални килограми в рамките на две седмици. Но тези режими за вталяване носят изключително висок риск от йо-йо ефект впоследствие. Специалистите определят йо-йо ефекта като порочен цикъл на телесното тегло. В него след радикална загуба на излишно тегло, килограмите не успяват да се задържат и пълнеенето започва отново скоро след това, водейки до възвръщане на старите килограми, а понякога и надхвърляне на първоначалното тегло.

Прочетете повече: Данни за тялото: Какво е 3DFIT скенер?

Терминът йо-йо идва от наименованието на играчка, която прави бързи движения нагоре-надолу. През 1977 година американският професор Кели Броунел използва за първи път терминът йо-йо ефект при практикуване на неподходяща диета. Тези „бързи“ диети също така крият и много здравословни рискове. Вярваме, че не искате сами да си причините язва, гастрит или загуба на жизненоважни за организма ви витамини и минерали. За здравословна загуба на тегло се считат между 1,5-2 килограма седмично, като това отново зависи от килограмите, метаболизма и начина ви на живот, така че ви препоръчваме да се придържате към тези темпове на отслабване.

Как да отслабнем трайно

 

pulsefit

 

За щастие имаме идеалната комбинация от сигурни и изпитани методи, които ще ви помогнат да влезете във форма веднъж и завинаги. Има четири лесни стъпки, към които трябва да се придържате – без съмнение в нашите фитнес клубове ще успеете да последвате всички без проблем.

1. Личен треньор – стъпка номер 1 в списъка ви, когато решите, че искате да отслабнете трайно, е да се консултирате с професионален инструктор. Той ще ви изготви персонална тренировъчна програма, съобразена изцяло с вашето физическо състояния, начин на живот и фигура. Ако сте с крушовидно тяло, тогава треньорът ще наблегне на упражненията за долна част на тялото, които ще оформят ханша и бедрата, за да изглежда тялото ви хармонично. Ако сте от хората, които трупат мазнини и излишни килограми основно в областта на корема, тогава ще ви препоръча повече кардио и упражнения за корем като планк и коремни преси. Ако пък искате  да развиете мускулатурата на гърдите, гърба и раменете, то тогава се пригответе за много лицеви опори, набирания и разнообразни упражнения с тежести.

 

pulsefit

 

2. Хранителен режим – в добрите фитнес клубове ще можете да се консултирате с нутриционисти, които да ви изготвят персонален хранителен режим. Те ще ви разпитат за здравословното ви състояния, дали знаете за хроничен недостиг на даден витамини или минерали или други важни за хранителните ви навици състояние. Диетолозите ще се съобразят с храните, които обичате да консумирате и ще подготвят здравословно меню специално за вас. Ако например не обичате пилешко месо, то нутриционистът ще ви препоръча с какво да го замените – например с пуешко.

Прочетете повече: Най-нестандартните групови занимания по света

3. Термални зони – стъпка номер 3 при трайното отслабване е да добавите няколко посещения седмично в СПА зоната на вашия фитнес клуб. Това не е просто прищявка или релакс след интензивна тренировка, а е от значителна важност при оформянето на строен силует. Прекарването между 15 и 20 минути дневно в сауната или парната баня стимулира топенето на излишните сантиметри, и то без особени усилия. Горещият въздух в сауната кара тялото да се поти, а ефектът от това е двустранен: на първо място тялото изхвърля натрупаните токсини, а на второ, мастна тъкан под формата на въглероден двуокис. Можете да разнообразите обикновената сауна с финландска, която има същия ползотворен ефект. Ако посещавате редовно термалните зони, вашите мускули ще се възстановяват по-бързо, което пък ще ви позволява да сте по-активни във фитнес упражненията, отредени ви от личния инструктор.

 

pulsefit

 

4. Хранителни добавки – Последната стъпка може да изпълнявате и извън фитнес клуба, като включите в режима си прием на хранителни добавки. Ако целта ви е да отслабнете можете да добавите L-карнитин сутрин на гладно. Тази добавка ще ви помогне да изгорите по-бързо излишните мазнини, ако целта ви е да натрупате допълнителна мускулна маса, можете да приемате допълнително протеин или креатин. Ако пък страдате от анемия и ви липсват минерали като желязо, то също можете да включите неговия прием в дневното си меню.

Прочетете повече: Аминокиселините във фитнеса: Какво трябва да знаем за тях?

Гарантираме ви, че ако съчетаете всички стъпки по-горе и ги следвате, то ще можете да отслабнете трайно и ефективно. Ако сте упорити, ще постигнете желаните резултати и ще ги задържите. Винаги избирайте комплексната промяна, защото така ще подобрите не само начина, по който изглеждате, но и начина си на живот.

 

БЕЗПЛАТНО ПОСЕЩЕНИЕ