IE loader

Иконите на фитнеса: Жан-Клод Ван Дам

Иконите на фитнеса: Жан-Клод Ван Дам

Вижте повече за тренировките на екшън звездата

Жан-Клод Ван Дам без съмнение е една от най-чаровните холивудски звезди. Актьорът е роден в Брюксел на 18 октомври 1960 г. и от малък започва да се занимава с бойни изкуства. Рожденото име на екшън звездата е Жан-Клод Камий Франсоа Ван Варенберг, а неговият белгийски произход и специфичната му физика му дават и звучния прякор „Мускулите от Брюксел“. Въпреки че ни е познат като каратист, Ван Дам няма значителни успехи в тази област. Именно затова той решава да замине за Ел Ей и да търси щастието си на „алеята на славата“. Още докато е на 16 години се запалва по културизма и тренировките във фитнеса значително му помагат да напредне в актьорската кариера, тъй като от кино индустрията бързо забелязват и оценяват визията му. Прословутият му шпагат също има значима роля за професионалния му пробив.

Прочетете повече: Иконите на фитнеса: Силвестър Сталоун

Филмова кариера

 

 

Сред най-успешните филми на Ван Дам са култовите „Кървав спорт“, „Кикбоксьорът“, „Универсален войник“ и „Ченге във времето“. Ако сте израснали през 90-те години, няма как да сте пропуснали тези филми, тъй като те са абсолютна класика в екшън жанра. В тях актьорът демонстрира бойните си умения, впечатлявайки мъжете с безпогрешната си техника, а жените с чаровната си усмивка и изваяно тяло. Може би това е и причината Ван Дам да има 5 брака зад гърба си, като 2 от тях са с една и съща жена, Гладис Португес, с която любовта им продължава и до днес.

 

 

През годините Жан-Клод Ван Дам не спира да спортува и да набляга на здрави тренировки, за да поддържа тялото си в отлична форма. Той тренира усилено във фитнеса поне 6 пъти седмично, като залага на разнообразни упражнения с големи тежести. Храни се изключително внимателно и съобразява съотношението между различните нутриенти. Именно и заради тази комбинация дори на 57 годишна възраст, Жан-Клод Ван Дам изглежда безупречно. Той залага на тренировките рано сутрин, като разделя упражненията за различните мускулни групи в отделни дни. 

 

 

Прочетете повече: Как най-добре да се подготвим за тренировка във фитнеса

Тренировъчната програма на Жан-Клод Ван Дам е доста сходна с тази на повечето професионални бодибилдъри. Той залага на упражненията със свободни тежести с малко серии и повторения, като компенсира с по-големи тежести.

Упражнения за горна част

 

 

Тренировките на Жан-Клод Ван Дам за горна част на тялото стартират с упражнения за гърди. Актьорът се доверява на дъмбелите и лежанката – повдигане от лег и полу-лег са сред задължителните упражнения в тренировката му. От тях екшън звездата прави 4 серии с 8-10 повторения.

За широкия си гръб Жан-Клод Ван Дам не пропуска набиранията на лост с широк и тесен хват – 4 серии с до 10 повторения, като слага допълнителна тежест на краката си. Сред задължителните упражнения за тази мускулна група е гребането с Т-щанга, отново 4 серии.

Прочетете повече:

Най-добрите упражнения с дъмбел за всяка част на тялото

Упражненията на лост: кои са те и с какво са полезни?

Актьорът също така тренира усилено ръцете и раменете си. За силни и добре оформени бицепси Ван Дам не пропуска сгъването с щанга, но тук сериите са повече – 5 серии с до 12 повторения. Концентрираното сгъване също е сред задължителните упражнения за актьора, но от него прави 3 серии с до 10 повторения. За рамената и добре оформен трапец Ван Дам основно набляга в програмата си на раменните преси зад врат (5 серии с по 15 повторения) и разтваряне на ръце в страни с дъмбели. Упражнението е лесно, но доста ефективно, като актьорът прави 4 серии с 8-10 повторения от него.

Упражнения за долна част

 

 

Като виден представител на бойните изкуства и в частност каратето, Жан-Клод Ван Дам има добре оформена мускулатура в долната част на тялото си. Това е така, защото той набляга изключително много на тренировките за крака. Сред упражненията, които задължително са включени в тренировъчната програма на екшън звездата, са клековете с щанга. От тях актьорът прави 5 серии с 20 повторения.

Прочетете повече: Leg Day: Какво трябва да знаем за тренировките за крака

Клековете са лесни упражнения, но са много ефективни за оформяне на глутеуса. Ван Дам е фен и на лег пресата, която помага за оформяне на бедрата и поддържане на обема им. Мъртвата тяга е сред упражненията, които актьорът също не пропуска. За това упражнение Жан-Клод използва дискове с по-голяма тежест, затова прави 3 серии с 10-12 повторения, за да не натовари гърба си излишно.

 

via GIPHY

 

Прочетете повече: 5 вида клекове за невероятно дупе

Прасците са другата мускулна група, която звездата от „Кървав спорт“ тренира усилено. За целта той се доверява на много елементарни упражнения, които обаче имат голям ефект при оформянето на тази малка, но важна за всеки културист мускулна група. Ван Дам залага на повдигане на пръсти от стоеж и на калф машината. От двете упражнения той изпълнява 4 серии с по 15 повторения.

Упражнения за корем

 

Няма как да се превърнеш в абсолютен секс символ, ако нямаш перфектната коремна преса. Добре оформените плочки без съмнение са предимство за всеки мъж и професионален актьор. За да постигне страхотна преса и да не позволи на годините да се отразят и натрупат именно в тази област, Жан-Клод Ван Дам залага на стандартните коремни преси – 3 серии с 25 повторения.

Прочетете повече: ТОП 5 упражнения за коремна преса

Повдигане на краката от вис също са сред упражненията, които спомагат за оформянето на долната част на коремната мускулатура, и които екшън звездата не пропуска в своята тренировка. От това упражнение той изпълнява 3 серии с до 15 повторения. За по-голям ефект може да се добави допълнителна тежест на краката.

 

 

През годините Жан-Клод Ван Дам успя да се утвърди като истинска екшън звезда. Той дори успя да запали и дъщеря си Бианка по спорта и бойните изкуства, която смело следва по неговите стъпки и набира все по-голяма популярност. Но може би няма как да е различно, когато баща ти е вдъхновение не само за теб, но и за цели поколения..

 

 

Сред най-запомнящите се послания на актьора са и следните думи: „Имах своите успехи и своите падения. Вървях по неравни пътища и ме брулеха силни ветрове. Те ме направиха това, което съм днес. Сега стоя тук пред вас. Това, което виждате, е едно съвършено тяло, крака, които предизвикват законите на физиката и ум, който властва над разделението“.

 

 

Прочетете повече: Иконите на фитнеса: Арнолд Шварценегер

График групови занимания