adwise
IE loader

Как да преборим рутината във фитнеса?

Как да преборим рутината във фитнеса?

Ако сте от хората, които спазиха новогодишното си обещание да започнат да тренират редовно, то тази статия е точно за вас. Да посещавате фитнес залата носи много удоволствие, особено когато и първите резултати вече са на лице. Но след няколко месеца усилени тренировки, настъпва момент на привикване. Килограмите също сякаш нарочно не помръдват. Почвате да губите мотивация и желание да посещавате залата. Упражненията се превръщат в рутина, а тя е сред главните виновници често да оставяме нещата недовършени.

За щастие има няколко начина, с които да запазите мотивацията си, и да преборите рутината във фитнеса.

 

pulsefit

 

Тренировъчна програма:

Вече от известно време тренирате в залата по определена програма, но упражненията в нея започват да ви доскучават. Досадно сте свикнали да тренирате дадени мускулни групи по конкретен начин. Днес е ден за крака значи ще направите 4 серии по 15 клека с дъмбел от 10 кг, после ще отидете на лег пресата, а след нея упражнения на машина за задно разгъване на бедрата. Всичко това ви е до болка познато, а и сте свикнали с техниката. Нашият съвет е да разнообразите програмата си. Включете нови упражнения за съответната мускулна група или изключете напълно някои от регулярните. За тази цел най-добре е, когато решите да посещавате залата като начинаещ, да започнете да тренирате с личен инструктор, който знае колко често да разнообразява програмата ви, за да не привиква тялото ви с нея.

Прочетете повече: Пет предимства на фитнеса с личен инструктор

Редуване на солови и групови тренировки

Може би сте „солов“ играч, а може и да сте „тиймплейър“. Независимо от това дали предпочитате да се справяте сами с предизвикателствата или като част от екип, излизането от комфортната ви зона ще ви донесе много плюсове. Големите икони на съвременния свят обожават да повтарят това: „излезте от зоната си на комфорт“! Именно това препоръчваме да направите, за да разбиете рутината на пух и прах. Ако досега сте бягали сами на пътеката или сте вдигали тежести зяпайки през прозореца, включете в посещението си групови занимания като бокс, пилатес, спининг или кросфит.  Ако пък сте част от невероятна група по зумба, пробвайте един ден от седмицата да отидете в залата сами, за да изваете мускули на лежанката. Така не само ще разнообразите, но и ще поставите мозъка си в непозната ситуация. Това ще засили издръжливостта както на тялото ви, така и на ума.

Прочетете повече: Предимствата на груповите тренировки

Смяна на залите:

За да избягате от рутината можете да смените конкретния клуб, в който тренирате. Непознатото място и разположение на уредите ще включи отново мозъка ви на вълна „адаптация“, а това, както вече отбелязахме, винаги е добре. Опитайте различните възможности, които ви осигуряват  нашите модерни фитнес центрове. Ако сте в София, можете да посетите клуба ни в Люлин (West Park), който разполага с външна лекоатлетическа пътека и външна кросфит зона, или пък да смените обстановката по време на тренировка с екстравагантен интериор на диско клуб и впечатляващи аксесоари в клуба на пл. „Народно събрание“ (Deluxe). Ако пък искате да изберете клуб, която разполага със СПА зона с гледка към града и други полезни за съчетаване с фитнес дейности, може да посетите центъра в „Хаджи Димитър“ – Pulse Platinum. 15 минути в сауната ще ви подействат изключително релаксиращо след тежка тренировка. Можете да смените и часа, в който тренирате. Ако например сега посещавате залата след работа, то опитайте да посещавате залата по-рано сутринта. Ще ви коства час по-малко сън, но след това денят ви ще е супер зареден с енергия и добро настроение.

Разнообразна музика:

Обикновено във всички фитнес клубове звучи динамична и надъхваща музика. Ако не сте настроени на вълната на музиката, която звучи в момента, можете да се доверите на своята плейлиста. Вземете си удобни слушалки (от онези, които не ви се изхлузват от ушите, като се изпотите) и заредете любимите си тракове. Дори и да изпълнявате едно и също упражнение дни поред, то няма да е така еднообразно, ако го правите под звуците на друга музика. Редувайте вашата музика с тази на клуба за още по-шантава музикална какафония!

 

pulsefit

 

Смяна на екипа за тренировка:

Може би звучи налудничаво, но това не е никак маловажно. Без значение дали сте мъж или жена, всеки се стреми да изглежда максимално добре. Помислете кога ви върви най-добре тренировката – определено когато сте си облекли новия екип и маратонки, предназначени специално за тренировка. Когато се гледате в огледалата при изпълнение на конкретно упражнение, ще се харесвате повече и тренировката ще върви по-лесно. Изберете своя екип за тренировка от най-близкия ви спортен магазин или от този във вашия фитнес клуб, където са подбрали моделите с много внимание и гаранция за високо качество.

 

pulsefit

 

Прочетете повече: Как да преборим зимния мързел

Имате ли свой собствен начин да се справите с рутината в залата? Ако да, можете да ни го споделите в коментар. Ако пък не – вярваме, че с тези лесни стъпки ще успеете отново да откриете нужната мотивация, за да постигнете целите си.

График групови занимания