adwise
IE loader

Хранителни добавки и фитнес: Кои са подходящи за начинаещи и напреднали?

Хранителни добавки и фитнес: Кои са подходящи за начинаещи и напреднали?

Често приемът на хранителни добавки се смята за нещо лошо и изключително вредно за организма. Това са твърдения на хора, които освен че нямат спортна култура, не четат достатъчно по темата, но въпреки това изразяват мнение по нея. Истината е напълно различна. Хранителните добавки са верен приятел на всеки активен и трениращ човек, ако са подбрани правилно, спрямо неговите нужди и очаквания.

Ако сте начинаещ във фитнеса, то със сигурност искате да постигнете възможно най-бързо желаните резултати. Ако пък имате опит и тренирате по-отдавна, то нямате търпение да орефлите тялото и да го направите по-мускулесто. За всеки типаж в залата има различни хранителни добавки, които ще ви помогнат да извървите пътя към промяната и подобряване на физическата ви форма.

НО! Най-важното е, че трябва да съчетаете правилен хранителен режим с тренировки. Консултирайте се първо с професионалните инструктори в залата, които ще ви изготвят цялостна програма, като в нея ще добавят правилните за вас добавки. Не ви препоръчваме сами да ги избирате, най-добре поискайте съвет от опитното лице в залата.

Прочетете повече: Периодично гладуване или Intermittent Fasting: Що е то и как може да ми помогне?

Ето кои са най-добрите хранителни добавки за начинаещи и напреднали:

Начинаещи:

  • Протеин – това е може би най-важният и основен елемент, за всеки търсещ резултати, незвисимо дали е начинаещ или напреднал. Той е основният градивен елемент, нужен за покачването на мускулната маса, като не отговаря само за това. Подпомага цялостното функциониране и възстановяване на организма, независимо дали тренирате силово във фитнес залата или в различни групови занимания.
  • Рибено масло – Рибеното масло съдържа така наречените омега-3 есенциални мастни киселини (ЕМК). Тези омега мастни киселини трябва да си набавят чрез храната, тъй като тялото ни не може да ги произвежда от самосебе си. Най-добрият източник за набавяне на ЕМК е рибата. За правилното функциониране на организма е важно да има добър баланс между омега-3 и омега-6. Последните се намират най-вече в животинските храни - месо, яйца, както и в ядките.
  • Мултивитамини - Малка част от напълно начинаещите разбират колко важни са всъщност витамините и минералите. Не само за покачване на мускулната маса и постигане на резултати във фитнеса като цяло, а и за общото благосъстояние на организма. Липсата или недостатъчните количества на някой витамин или минерал води до дисбаланс, в много случаи сериозен, затова е важно да балансираме всички елементи в тялото си и да не го лишаваме от нужните му и да му ги набавяме, като има необходимост.

 

pulsefit

 

Напреднали:

  • Суроватъчен протеин - суроватъчният протеин се извлича от млякото и е около 20% от съдържанието на общ белтък в млякото. Продаването му като хранителна добавка има множество предимства. Суроватъчния протеин често съчетан с въглехидрат се приема за заместител на едно ядене, и най-често това ядене се препоръчва за закуска или след тренировка, когато тялото ви има нужда от бърз прием на лесноразтворим белтък.
  • Креатин - Креатинът е аминокиселина, която в естественото си състояние се намира в гръбначните организми и подпомага доставянето на енергия към мускулите и нервите. Креатинът е открит през 1862 г. от Мишел Йожен Шеврьол като част от мускулите. Tой се използва от много спортисти поради повишаването на АТФ в мускулната тъкан и съответно доставянето на повече необходимо гориво за тяхния синтез.
  • Аминокиселини - Аминокиселините (АК) са основните градивни елементи на белтъчините. Като такива – техния прием е жизнено важен, нормално те се приемат чрез храни, богати на белтъчини. Разбира се, за това в наша полза има аминокиселини под формата на хранителна добавка и така ще спестим доста време на организма ни, а в същото време ще приеме доста по-голямо количество в сравнение със същото количество прието чрез храна.

 

Прочетете повече: 5 спорта, които не могат без тренировки във фитнеса

В заключение – хранителните добавки не само, че няма да навредят на организма ви, ами и ще му набавят елементите, които му липсват по една или друга причина. Те ще ви дадат повече енергия и сила, ще ви помогнат в по-бързото разграждане на натрупаните мазнини и след време ще сте благодарни, че сте съчетали правилния хранителен режим, с подходящите за вас тренировки и хранителни добавки, за да постигнете мечтаната форма.

График групови занимания