IE loader

Периодично гладуване или Intermittent Fasting: Що е то и как може да ми помогне?

Периодично гладуване или Intermittent Fasting: Що е то и как може да ми помогне?

Периодично гладуване или Intermittent Fasting: Що е то и как може да ми помогне?

Когато искаш да свалиш натрупани мазнини, често се обръщаш към всевъзможни диети, които обещават за няколко дни да се „отървеш“ от излишните килограми. Една от тези диети е периодичното гладуване, въпреки, че не бихме го нарекли диета, а начин на хранене, а защо не и начин на живот.

Периодичното гладуване се прилага при нужда от намаляване на мазнините чрез метода на гладуване и ограничен, но добре обмислен, калориен прием. Този метод на хранене може да ви донесе множество ползи за здравето, като подобряване на чувствителността ви към инсулин/лептин и помагане на тялото ви да изгаря по-ефективно мазнини. Периодичното хранене не само предотвратява, но и обръща наднорменото тегло и свързаната с него метаболитна дисфункция.

Ако започнем да се храним още щом сме се събудили и продължим докато не си легнем отново да спим, то в такъв случай прекарваме почти цялото си време от деня в хранене. В следствие на това и с течение на времето ще натрупаме излишни килограми, защото не осигуряваме на организма нужното време да изгори натрупаната хранителна енергия.

За да възстановите баланса или да отслабнете, просто трябва да увеличите времето, през което изгаряте хранителната енергия (гладуване). По този начин гладът позволява на тялото да използва своята събрана хранителна енергия.

Периодичното гладуване има съвсем опростена логика – имате 8 часа през деня, в които можете да се храните, но с добре подбрано меню и 16 часа, в които гладувате. Добрата новина е, че сънят се включва в тези 16 часа. Тоест, ако спите по 8 часа дневно, то трябва да издържите без храна само 8 часа. Периодичното гладуване е изключително подходящо за хора, които нямат навик да закусват сутрин. Така първото ви основно хранене ще е в 14:00 часа, а последното – не по-късно от 21:00 часа.

 

pulsefit

Хранене:

Какво можем да ядем, докато спазваме периодичното гладуване? Абсолютно забранени са захарни изделия, шоколад, чипсове, снаксове!

  • Умерено количество от висококачествени протеини – телешко, агнешко, заешко, пилешко месо, яйца, риба, бобови растения;
  • Полезни въглехидрати – сладки картофи, пълнозърнести храни, нахут, киноа;
  • Полезни мазнини от авокадо, органично масло, пастьоризирани яйчени жълтъци, кокосово масло, риба тон и сурови ядки, като макадамия, пекан и кедрови ядки.
  • Неограничено количество зеленчуци, като можете да наблегнете на зеленолистните и кореноплодните;
  • Плодове, но в умерено количество и то такива с ниско съдържание на фруктова захар – например, зелени ябълки, горски плодове, цитруси
  • Приемайте много течности – вода, чайове, кафе, прясно изцедени сокове.

 

Тренировки:

Докато спазвате режим на периодично гладуване, рискувате да загубите голяма част от мускулната си маса, но това не означава, че не може да я поддържате с тренировки. За предпочитане са силовите тренировки по време на режима на гладуване като Crossfit, Tabata, Bodypump, Tapout и подобни.

Всички, които се занимават със спорт, знаят, че да тренираш на гладно е един от най-ефективните методи за отслабване, защото така се горят повече мазнини. Съчетайте периодичното гладуване със силови тренировки за още по-голям и траен ефект в извайването на перфектното тяло. Изберете да посещавате часове по индивидуални или групови тренировки и наблегнете на повече кардио. Гарантираме ви, че резултатите няма да закъснеят!

 

График групови занимания