IE loader

Пилатес на фокус: гъвкавина и увереност за модерната жена

Пилатес на фокус: гъвкавина и увереност за модерната жена

Има спортове, които не изглеждат особено интензивни, но в същото време могат да ви изненадат с натоварването, което носят. Такова например е груповото занимание по пилатес, по време на което можете да изваете стройна фигура и едновременно с това да подобрите стойката си. Тренировките по пилатес представляват модерен микс от физически натоварвания и упражнения от каланетика, балет и йога, които се изпълняват на фона на релаксираща музика. Пилатесът помага за повишаването на гъвкавостта на тялото и стягането на мускулите, а освен излишните сантиметри по време на едночасовите упражнения, изчиства и натрупания през деня стрес. Разликата между пилатеса и другите видове гимнастика е, че упражненията се изпълняват бавно в една серия с акцент върху дишането и добрата концентрация. Движенията може и да изглеждат простички, но за да ги изпълнявате "чисто" ви трябва достатъчно мускулна сила.

История

 

 

Пилатесът е създаден в ранните години на ХХ век от германеца Джоузеф Пилатес. Като дете той страдал от астма, рахит и ревматизъм, и за да преодолее болестите, започнал активно да се занимава със спорт – ски, гмуркане, гимнастика и боди билдинг. Пилатес вярвал, че виновници за лошото здраве са лошата стойка, неправилното дишане и липсата на физическа активност, и че духовното и физическо здраве са взаимосвързани. Това означава, че когато съзнанието ни e освободено от стрес, се чувстваме в хармония със себе си и заобикалящия ни свят. Щастливи сме от настоящия момент и това ни прави физически здрави.

Прочетете повече: Българските параолимпийци: истории за силата на човешкия дух

През 1912 г. Джоузеф Пилатес заминава за Англия, където работи като инструктор по самозащита в "Скотланд Ярд". В началото на Първата световна война заедно с други германци е интерниран като представител на вражеската страна. За да повдигне духа на лагерниците в Ланкастър, Джоузеф започнал да ги тренира с упражненията, които създал за самия себе си, и с които поддържал своята добра физическа форма. След края на Първата световна война Пилатес се завръща в Германия, където доразвива идеите и метода си на тренировка. Когато е поканен да тренира немската армия, той решава да напусне Германия завинаги и емигрира в САЩ през 1926 г. По време на пътуването се запознава с бъдещата си съпруга Клара. Заедно отварят фитнес студио в Ню Йорк. До началото на 1960-а пилатесът става изключително популярен сред танцьорите на Ню Йорк, тъй като неговия уникален метод на лечение се оказал особено подходящ за професионалните танцьори, които често имали сериозни физически травми.

Тренировки

 

 

За тези от вас, които за първи път чуват за тренировките по пилатес, трябва да кажем, че той много наподобява йогата. Упражненията се изпълняват на земя върху постелка, като за допълнително натоварване се включват различни уреди като топки, ластици, пружини, обръчи и гирички. Те служат за нарушаване на равновесието и карат мускулите, които отговарят за стабилизирането на тялото да се съкращават. Всяко упражнение има три нива на трудност – за начинаещи, за средно напреднали и за напреднали. Интензивността на движенията зависи от индивидуалната физическа подготовка. Всички движения се изпълняват плавно и бавно и преливат едно в друго. Целта на тази групова тренировка, освен да стегне и да направи мускулите по-гъвкави, е и да постигне естествена грациозност на тялото и акцент върху дишането. Упражненията са разработени така, че да е невъзможно да накарате тялото си да ги изпълнява, без да мислите и без да се съсредоточите върху движението на всяка отделна част от тялото.

Прочетете повече: ТОП 5 упражнения за секси женско дупе

В пилатеса се използва основно тежестта на тялото и така чрез различни позиции и движения се подобрява цялостния мускулен тонус. Упражненията по пилатес са насочени към равномерното натоварване на всички мускулни групи в тялото, чрез динамично и изометрично натоварване, като никоя част не се пренебрегва. Така чрез редуване на различните позиции седеж, лег и стоеж се постига значително натоварване на мускулите.

По време на стандартната едночасова тренировка можете да изгорите близо 300 калории.

Ползи

 

 

Тренировките по пилатес имат множество ползи за здравето и поддържането на отлична фигура. По-долу са най-важните сред тях:

  • Оформяне на тялото и отслабване

Упоритото и постоянно практикуване на пилатес гарантирано оформя и стяга някои от най-проблемните области при жените – корем, бедра, дупе. Честата практика на това групово занимание подпомага подобряването и забързването на метаболизма, като по този начин улеснява отслабването и изхвърлянето на задържаната вода и токсини в тялото. Освен това с повече практика се подобрява и гъвкавостта на тялото.

Прочетете повече: Как да възстановим мускулите след тренировка

  • Облекчение на болките в гърба

Заседналият начин на живот поражда болки в гърба. Една от основните и доказани ползи на пилатеса е елиминирането на тези болки, тъй като по време на практиката се раздвижват ставите и мускулите и се работи за правилна и изправена стойка.

  • Облекчение от стреса

Тъй като някои от движенията и позите в пилатеса наподобяват тези от йогата, можем смело да заявим, че пилатесът спомага за елиминиране на стреса и напрежението. Концентрацията и отдадеността, които се изискват от тялото и ума по време на тренировка, могат да прогонят всяка натоварваща мисъл. Част от тези движения спомагат за балансирането нивата на стресовите хормони в организма, а това ни носи положителна енергия и ни прави по-щастливи след тренировка.

 

 

  • Подобряване на дишането

Дишането е основен компонент в системата на Пилатес. Може би ви се струва незначително, но правилното дишане е от съществено значение за доброто функциониране на организма. Пилатесът цели съсредоточаване върху дишането, с цел повишаване на кислорода в кръвта и достигането му до всяка част от тялото.

  • Повишаване на силата

По време на тренировката по пилатес се използва основно тежестта на тялото и така чрез различни позиции и движения се подобрява цялостния мускулен тонус. Здравите и силни мускули са предпоставка за по-добра физическа форма и по-рядка поява на умора, болка или дискомфорт. Вследствие на постоянни тренировки по пилатес физическата сила и издръжливостта се повишават значително.

Прочетете повече: Кросфит на фокус: Защо е такъв хит по света и у нас?

Пилатесът е триумф на тялото и ума. Неговите ползи са много, но най-важната е увереността в себе си, която ще придобиете само след няколко тренировки.

Вижте графика на Pulse Fitness & Spa тук и никога повече няма да пропуснете групово занимание по пилатес.

 

График групови занимания