IE loader

Великденското меню: С какво да внимаваме и на какво да наблегнем?

Великденското меню:  С какво да внимаваме и на какво да наблегнем?

Остават броени дни до един от най-дългоочакваните семейни празници – Великден. Време, в което всички сме по-смирени и отделяме внимание на най-близките хора, които за съжаление често пренебрегваме в динамичния делник.

 

 

Освен хубавите празнични емоции Великден може да ви донесе и някой друг излишен килограм. Четири дни са напълно достатъчни да загубите добрите си фитнес резултати, ако се отдадете само на почивка и похапване. За да не стигате до тъжния сценарий, в който след празниците да се подлагате на драстични диети, ви предлагаме да разграничите храните по време на предстоящите великденски празници.

Прочетете повече: Изповед на тялото: "Аз съм ти, не ме забравяй"

Ето как:

Голямо ДА!

Не си мислете, че всичко по Великден е полезно за вашия режим. Дори напротив. Агнешкото месо в комбинация с ориз, прекомерното количество варени яйца и козунак, могат доста да ви навредят. Но няма как да стоите и гладни през цялото време, така че можете да наблегнете на следните храни.:

 

 

Яйца – едно варено яйце съдържа 70 калории, като 53 от тях са в жълтъка, който категорично трябва да изключите от менюто си, защото консумацията му повишава холестерола. Най-добре избирайте само белтъците, тъй като те са богати на магнезий, калий, натрий и витамин В3, който регулира нивата на кръвната захар и можете да си похапвате колкото искате от тях.

Прочетете повече: 5 начина да посрещнем пролетта с нови здравословни навици

Прясно мляко – но не краве, овче или козе. Изберете мляко, заместител на животински продукти – например соево или бадемово. Те са изключително хранителни и освен това много вкусни. Подсладеното бадемово мляко съдържа 40 калории в една чаша, докато калорийната стойност на същото количество соево мляко е почти двойна. И в двете напитки се съдържат полезни мазнини (омега–3 и омега–6 мастни киселини). Те са благоприятни за холестерола и понижават кръвното налягане, което служи като защита срещу сърдечносъдови и неврологични заболявания.

 

 

Месо – печено и леко овкусено – без гарнитури като ориз или картофи. Ако можете да замените агнешкото с пуешко или заешко, ще е най-добре, въпреки че не е съвсем в духа на традицията.

Не пропускайте закуската – точно така, можете да закусите обилно, но не с половин козунак и кофичка кисело мляко. Изберете засищаша закуска, която включва протеини и фибри. Хранителните стойности в нея ще ви заситят и ще ви дадат нужната енергия. През деня продължете да се храните на малки порции, като съобразете последното ви хранене да е не по-късно от 20:00 часа.

Вода и чай – едва ли има нужда да припомняме ползите от пиенето на вода, но една чаша топла вода с лимон или грейпфрут сутрин ще помогне на организма ви да се пречисти и да остане нащрек за излишните мазнини през деня.

Прочетете повече: Витамините: Какви са ползите и как да си ги набавим?

Твърдо НЕ!

Колкото и да са изкушаващи част от нещата, които слагаме на великденската маса, не трябва да си позволявате да преяждате с тях. Тялото ви вече има стриктен режим и прекомерното количество вредна храна само ще го стресира излишно.

 

 

Козунак – съжаляваме, но козунакът е в топ 1 вредни неща във великденското меню. Да, страшно е вкусен, особено ако има повече шоколад и сушени плодове, но богатата плънка и различните рецепти правят изчислението на калориите в едно парче доста сложно. Все пак грубо там се съдържат около 500 калории. За да изгорите калориите от само едно парче козунак, ще трябва да потичате на пътеката между 45 и 60 минути или да се отдадете на активна групова тренировка като кросфит или спининг.

Прочетете повече: Какви са предимствата на груповите занимания?

Агнешкото на баба – само тя умее да приготви месото толкова вкусно и да препълни чинията поне два пъти. Избягвайте да си похапвате от тази домашна гозба, защото е доста хранителна и калорична. Агнешкото месо е мазно и прекаляването с него не е никак препоръчително, особено ако е съпътствано от запържени гарнитури.

 

 

Алкохол – празниците са, за да се отбелязват подобаващо. И все пак не прекалявайте с консумацията на алкохол. В 100 мл. уиски има 220 калории, а в чаша бяло вино 78 калории. Избирайте разумно, за да не съжалявате, когато се качите на кантара при следващото посещения във фитнес клуба.

Прочетете повече: 5 упражнения за стегнат корем

Съветваме ви да не се отклонявате от хранителния си режим през почивните дни. Ако имате програма, старайте се да се придържате към нея и не забравяйте да се движите повече през почивните дни. Ако не ви се тренира във фитнес клуба, можете да се разхождате повече сред природата, да тичате заедно децата или с кучето си в парка, да карате колело. Съчетайте приятното с полезното, като по този начин Великденското меню няма да ви се отрази, а дори ще успеете да запазите добрите резултати от усилията си до момента.

График групови занимания