IE loader

Съвети за джогинг в студено и дъждовно време

Съвети за джогинг в студено и дъждовно време

Вижте как можете да практикувате хобито си и в есенните месеци

Есента може и да е най-пъстрият сезон, но температурите определено не действат добре на мотивацията да тренираме на открито. Ако все пак успеете да устоите на изкушението да останете под завивките, ще откриете много ползи от джогинга в студено време. Така много по-лесно и бързо ще горите излишните калории, тъй като тялото изразходва повече енергия, за да се затопли. Също така ще засилите имунитета си, ще се борите успешно с негативните мисли и ще подобрите дишането си.

Прочетете повече: Джогинг за здраве, добра фигура и тонус

Ако вече сте открили всички тези ползи и сте сред привържениците на джогинга, то е добре да спазвате няколко прости правила, за да бъде тренировката ви приятна и здравословна в капризното есенно време.

  1. Изберете подходяща екипировка

pulsefit

 

Най-важното при джогинга в студеното време е да се снабдите с правилната екипировка за тичане. Важно е да се облечете топло, но не прекалено. Правилото, което трябва да спазвате, когато излизате да тичате сутрин или вечер, е да следите да ви е леко хладно преди да стартирате с джогинга. По този начин, когато загреете достатъчно и влезете в съществената част от тренировката, ще се чувствате комфортно, а не прекалено „навлечени“.

Прочетете повече: 5 причини да заместим ходенето с каране на колело

Изберете екип, с който ще ви е удобно – дали анцуг или клин, не е от значение. При по-ниски температури, може да си сложите и термо бельо. За горната част от тялото си изберете тениски от дишаща материя, която да извежда потта навън, а над тениската сложете блуза, която да топли врата и гърлото. Задължителен елемент при есенния джогинг на открито е и горнище, което предпазва от вятър и дъжд, като например от шушляк, или още по-добре рипстоп.

 

pulsefit

И все пак когато става въпрос за тичане, най-важната част от екипировката са маратонките. Те трябва да са пригодени именно за продължително бягане, тъй като подобни модели имат няколко ключови характеристики. Сред тях най-важни са по-ергономичният им и олекотен дизайн, както и специалните подметки с по-добро сцепление с асфалта, които осигуряват усилен баланс при мокра настилка.

Прочетете повече: Leg Day: Какво трябва да знаем за тренировките за крака

Чорапите също не са за подценяване. Обуйте една идея по-дебели чорапи, за да останат краката топли и сухи възможно най-дълго. Ако пък категорично сте решили да се оборудвате със специализирана екипировка отгоре до долу, може да опитате и компресивни чорапи, които ще намалят натоварването и подобрят възстановяването.

Друго много важно нещо е да не пренебрегвате безопасността – през есента и зимата слънцето изгрява по-късно и навън е тъмно дори в 7 часа, така че е силно препоръчително да имате светлоотразителни елементи по облеклото си, за да ви виждат шофьорите.

  1. Загрейте торса и крайниците

pulsefit

Подготовката за джогинг е също толкова важна, колкото и добрата екипировка. Не пропускайте загрявката! Много хора правят грешката да не загряват предварително, когато тичат навън през есенните дни, защото мислят, че ще се стоплят по-бързо с кроса. Добре е преди да стартирате джогинга да „събудите“ тялото и мускулите си. Нашият съвет е, преди да излезете навън, да си направите чаша топъл чай, за да повишите цялостната температура на тялото и по-конкретно торса.

Прочетете повече: Как най-добре да се подготвим за тренировка във фитнеса

След това загрейте мускулите на крайниците. Тичане по стълбите на блока или скачане на въже в рамките на 5 минути, са ви достатъчни, за да загреете правилно. Повечето от вас са наясно, че правилната загрявка предпазва от нежелани травми или мускулни схващания, но в студено време, тя е още по-важна, защото предпазва неподготвеното тяло от температурния шок.

Не на последно място загряването на мускулите преди продължително кардио упражнение, каквото е джогингът, вкарва организма в режим на горене на калории, което ще направи свалянето на килограми и поддържането на добра форма още по-ефективно.

  1. Следете посоката на вятъра и пазете уязвимите части на тялото

 

pulsefit

 

Когато вече сте приключили със загрявката и започнете със съществената част от джогинга, трябва да имате предвид няколко неща. Съобразете посоката на вятъра, когато излезете за сутрешния или вечерния си джогинг – правилото е в началото да тичате срещу вятъра, а в края на тренировката, когато вече сте изморени и потни, да тичате в посока на вятъра. Това е доста по-щадящият вариант за организма ви.

Прочетете повече: Хранителен режим с есенни плодове и зеленчуци

Стремете се да правите по-малки крачки, докато тичате – по този начин ще пазите по-добър баланс и ще избегнете наранявания. Винаги носете в себе си мобилен телефон. Ако случайно се подхлъзнете на мократа настилка и си нанесете нежелана травма, трябва да можете да повикате помощ. Ако ви стане прекалено топло и започнете да се потите много, намалете темпото, за да не се простудите, но в никакъв случай не сваляйте дрехите, които предпазват врата и кръста.

  1. Носете си сухи дрехи и Витамин C

 

pulsefit

 

Краят на тренировката също има немалко значение. Имайте предвид, че през студените дни телесната ви температура ще спадне в момента, в който спрете да тичате. Затова е важно да имате на разположение сухи дрехи, с които да се преоблечете. Ако стигате на мястото, на което тичате с кола (стадион, парк, спортна площадка), то си подсигурете топли дрехи и се преоблечете още в колата. Ако се прибирате направо вкъщи, то се стремете да запазите темпото на леко тичане и не преминавайте в ходене. След това си направете горещ чай или какао, за да възстановите нормалната телесна температура.

И още нещо: подсигурете си витамини на таблетки. Най-подходящ е универсалният за всички случаи Витамин С, тъй като той укрепва цялостно организма и подсилва способността на имунната система да се справя с неблагоприятни обстоятелства, каквито са тичането във ветровито и дъждовно време.  

Прочетете повече: Витамините: Какви са ползите и как да си ги набавим?

Не забравяйте и за водата. Мислейки си, че през есента нямат нужда от толкова хидратация, колкото през лятото, често хората забравят, че организмът се нуждае от същото количество вода, каквото и през горещите дни, за да функционира правилно.

Не се плашете от есента и студеното време. Ако цяло лято сте тичали сред природата преди или след работа, то няма причина да спрете сега. Нужни са ви само няколко дни адаптация.

В крайна сметка „няма нищо по-хубаво от лошото време“, нали?

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Отново дойде сезонът на новите начала! Градовете се пълнят с хора, търсещи приключения след хубавите летни емоции, учениците тръгват на училище, късият ръкав дава път на дългия... фитнес залата отново става най-популярното място! Към каквото и ежедневие да се връщате след лятото, ние Ви даваме възможност в него да има време, посветено на вас, време отделено на доброто състояние на тялото и духа ви, време прекарано в Pulse Fitness&Spa! #pulsefitness #pulseandyou #newbeginnings #startover #makeachange

A post shared by Pulse Fitness and Spa (@pulsefitnessspa) on

 

Прочетете повече: Най-добрите безплатни приложения за фитнес и тренировки

 

График групови занимания