IE loader

Предимства на фитнес машините и тяхното място в тренировката ни

Предимства на фитнес машините и тяхното място в тренировката ни

Нека разгледаме три от най-големите преимущества на фитнес машините

Много трениращи акцентират основно на щангите, дъмбелите и пудовките по време на своите фитнес занимания, убедени, че това е най-доброто за тях. В днешната статия ще се опитаме да Ви дадем една по-различна гледна точка от всеобщото схващане, че свободните тежести винаги са най-оптималното средство да натоварим нашата мускулатура.

Свободните тежести са считани за основата на всяка качествена тренировка, но машините са чудесни, когато става дума за допълнение и разнообразие.

Често треньорите на Pulse Fitness & Spa получават въпроса: "Kоя е най-добрата тренировка - тази със свободни тежести, машини или кабели?" Тук може да се каже, че правилен отговор няма. Всяка част от оборудването има място в нашата тренировка,  в зависимост от нашите цели.

Ето някои от причините, поради които смятаме, че машините не бива да се пренебрегват:

1.Ексцентрично и изометрично натоварване

Машините са изключително полезни за генериране на натоварване върху целевия мускул по време на ексцентричната и изометричната фаза на повторението. Това ги прави идеални, когато умишлено забавяме ексцентричната фаза на движението с пауза и искаме да направим по-добра изометрична контракция. По този начин даваме по-голям приоритет и изолиране на мускулната група, която искаме да натоварим.

Нека сравним упражненията - флайс с дъмбели и флайс на машина за гърди. Флайсът с дъмбели е много добро упражнение за изолиране на гръдните мускули, но в различните фази на повторението натоварването върху гърдите намалява и се включват раменете, докато при флайса на машина за гърди от началото до края напрежението е върху гърдите, работата на раменете е ограничена до минимум, постигаме максимална изолация и по-добра пикова контракция в гърдите. 

pulsefit

2. Разнообразие на ъглите и по-добро изолиране

Машините навлизат във фитнес индустрията с цел създаването на по-различни ъгли за натоварване на определена мускулна група и нейното изолиране с цел по-добро стимулиране. През годините различни марки за фитнес оборудване имплементират многобройни идеи, за да популяризират ползването на съпротивителни машини и по този начин да помогнат на трениращите да натоварят мускулите си по-ефективно.

Машините с добра биомеханична устойчивост са оптимизирани за работа с конкретен мускул през равнина на движение, която поддържа напрежението в тази специфична област. По този начин концентрираме натоварването в желаната зона и изолираме максимално мускула. При тренировката със свободни тежести често изминава доста време докато усвоим правилната форма на изпълнение и започнем да усещаме натоварването пълноценно, което важи най-вече за начинаещите.

pulsefit

3. Лесно използване

Машините са много лесни за употреба и с тях можем бързо да прогресираме и да увеличим размера на съпротивлението, а оттам и стимула върху конкретната зона, която искаме да натоварим. Това е особено важно при трениращите без опит, които имат нужда от време да се адаптират към натоварванията. Тренирайки с машини, начинаещите ограничават риска от контузии, мотивират се вследствие на прогреса си и не на последно място - оптимизират натоварването върху своето тяло.

В заключение можем да кажем, че както свободните тежести, така и машините имат място в тренировъчните програма както на начинаещите, така и на напредналите, за да оптимизират фитнес натоварването. Ако искате да тренирате с огромно разнообразие от първокласно оборудване, както и да потърсите компетентно мнение за използването му, Pulse Fitness & Spa Ви очаква!

БЕЗПЛАТНО ПОСЕЩЕНИЕ