IE loader

Най-нестандартните групови занимания по света

Най-нестандартните групови занимания по света

Едва ли има трениращ фитнес човек, който не знае колко шантава може да бъде една групова тренировка във фитнес клуба. Но освен добре познатите ни занимания, като аеробика, зумба и кросфит, съществуват и такива упражнения, които освен полезни, са и изключително нестандартни и иновативни.

Събрахме кратка колекция от безценни групови занимания, които не са особено разпространени, но са изключително интересни и ефективни.

Прочетете повече: Какви са предимствата на груповите занимания?

 

Отборен Pole Dance

 

pulsefit

 

Pole Dance (танци на пилон) се появяват в Америка през 20-те години на XX век. Практикуват се от пътуващи артисти, като техен първоизточник е китайската акробатика. Считат се за форма на изкуство, комбинираща танци и гимнастика. Поради това, упражненията на пилон са световно признати като форма на фитнес, с която може да се тренира цялото тяло и дори група мускули, които не могат да се развият при стандартни фитнес упражнения. Също така действат тонизиращо, допринасят за добрата стойка, самочувствието, пластичността и изяществото. В самия танц освен акробатика и аеробика има и много емоция, грация и еротика.

Прочетете повече: Тайната на добрата форма на прочутите дами на Америка

Pole Dance изисква значителна сила, гъвкавост и издържливост. Танците включват спортни движения, като изкачване и завъртане на тялото около пилона, използвайки крайниците за захващане за лоста. Танците на пилон са много интензивна тренировка и изискват много практика, за да станете наистина добри. По време на тренировка се изгарят много калори, мускулите се тонизират, подобряват се танцувалните умения и пластичността и се натоварват всички мускулни групи.

 

 

Отборен спининг

 

pulsefit

 

Спинингът е хит сред груповите тренировки през последните години. Той представлява аеробно занимание, изразяващо се в организирано каране на специално пригодени за случая колела на закрито, наречени спинери. Спинингът се провежда от квалифицирани инструктори и може да бъде както ниско, така и високоинтензивен. Колелата и хореографията при спининг са създадени да имитират колоездене в пресечена местност. Натоварването се регулира чрез винт за съпротивление, с който е снабдено всяко спининг колело. Тренировката натоварва цялото тяло, като спомага за намаляване на натрупаните излишни мазнини и подобрява здравето на сърцето.

Прочетете повече: Как да възстановим мускулите след тренировка

В Ню Йорк обаче са довели високо интензивните тренировки по спининг на ново ниво. В една от популярните зали в САЩ се провеждат класове по спининг, в които трениращите се разделят на отбори. Показателите на колелата им са свързани, така че спортуващите освен своите резултати, виждат и отборните показатели. Съответно не можете да се откажете по средата на тренировката, защото ще „прецакате“ отбора, а никой не харесва предателите.

 

 

БоксФит

 

pulsefit

 

През 2014 г. Джордж Форман излиза извън познатите до момента рамки на груповите занимания. Той създава класове по нов спорт – BoxFIT. Концепцията на тази групова тренировка е уникална, тъй като изгражда правилна стойка, учи на базисни бойни техники и същевременно тренира цялото тяло. Тренировките представляват иновативна комбинация от няколко дисциплини, включително бокс, йога, тичане, пилатес и кросфит.

Прочетете повече: Кросфит на фокус: Защо е такъв хит по света и у нас?

Ефективната комбинация от тези спортове се фокусира основно върху натоварването на долната част на тялото. Тренировките са интензивни и горят доста калории. Също така подобряват издръжливостта и гъвкавостта и увеличават енергийния ни потенциал. Освен това БоксФит предлага нещо различно, а всеки трениращ човек се старае да разнообразява програмата си, за да не „забуксуват“ резултатите му.

 

 

Въздушна йога

 

pulsefit

 

Всички са чували за йога. Голямата част от вас навярно са и посещавали йога клас. Но въздушната йога е нещо по-различно и със сигурност рядко срещано. Тя представлява релаксираща и забавна система от упражнения, които са вдъхновени от класическата йога. Разликата между тях е, че тук упражненията се изпълняват с помощта на хамак във въздуха, а не на постелка на пода. Предимството на въздушната йога пред класическата е, че позволява голяма свобода на движение и поставя тялото в нови и различни позиции, което допринася за по-добро разтягане. Други основни предимства на тази групова тренировка са укрепването на мускулатурата, подобряването на гъвкавостта и спомагането за подобряване на стойката.

Прочетете повече: Витамините: Какви са ползите и как да си ги набавим?

По време на практика в хамака, гравитацията оказва силно въздействие върху тялото. За да го преодолее, мускулатурата упражнява по-голямо усилие от обичайно. Това придава добър тонус както на повърхностните, така и на дълбоките мускули. Тялото видимо започва да се стяга, а с редовна практика и правилно хранене излишните сантиметри буквално изчезват във въздуха. За да се осигури стабилност по време на „полета“, коремната мускулатура участва активно. А това освен всичко друго означава добре оформена коремна преса.

 

 

Йога на сал

 

pulsefit

 

С наближаването на лятото все повече ни се иска да сме на плажа, заобиколени от ситен пясък и освежаващи коктейли. Докато сме в отпуска сякаш нямаме нищо против дори и да тренираме – например плуване, йога на плажа, тренировка във фитнес клуб с гледка към морето. В САЩ са успели да комбинират всичко това в едно. Тренировките във вода са изключително полезни за цялостното стягане и оформяне на тялото и затова в Сан Диего предлагат иновативна тренировка, която съчетава слънце, пясък, море, сърф и интензивно натоварване за мускулите.

Прочетете повече: Стандартите за красота: Как се промениха през годините?

Е, може би йогата на сал не е точно йога на сърф, но идеята на тренировката е да се направи динамична загрявка на плажа преди да се влезе във водата за различни вариации на кардио и упражнения със собствено тегло върху плаващ сал. Нестабилността на борда и постоянното му движение във водата правят тренировката още по-натоварваща, тъй като трениращият се старае да запази баланс върху дъската, докато изпълнява упражненията. След няколко тренировки се наблюдава значително подобрение на концентрацията, издръжливостта и цялостната сила.

 

 

БОНУС: Най-шантавия фитнес клуб във Франция

Paris Navigating Gym

 

pulsefit

 

Проектиран от италиански архитекти, този модерен фитнес клуб ще ви остави без думи, когато стане реалност един ден. Въпреки че все още е само проект на чертожната дъска, неговата технологична идея е много любопитна, тъй като залата за тренировки плава по река Сена благодарение на човешката енергия, която се получава, докато хората тренират. Енергията от въртенето на педалите се превръща в електричество и по този начин задвижва кораба. Стъкленият покрив позволява на трениращите да се наслаждават на Айфеловата кула, докато спортуват, което прави цялото преживяване още по-невероятно. Корабът–фитнес ще е дълъг 20 метра и ще може да събере най-много 45 души. В него ще има велоергометри и екрани, които информират за текущите метеорологични условия по река Сена чрез обогатена реалност. Най-хубавата новина е, че през лятото залата за тренировки ще е с отворен покрив.

Прочетете повече: Развитието на фитнеса и груповите тренировки през последните 100 години

Заинтригуваха ли ви част от изброените тренировки и коя от тях бихте искали да видите в Pulse Fitness?

Пишете ни с коментари под публикацията във Facebook!

БЕЗПЛАТНО ПОСЕЩЕНИЕ