adwise
IE loader

Кои са най-честите оправдания за пропускане на фитнеса и как да ги преборим    

Кои са най-честите оправдания за пропускане на фитнеса и как да ги преборим      

Разберете кои причини най-често изтъкват хората, за да оправдаят отлагането или пропускането на тренировка

„Може да имате резултати или оправдания. Не и двете”. Авторът на тази мисъл е неизвестен, но тя в пълна степен обяснява защо трябва да преборим неоснователните извинения като липса на време, на пари, мързел и други подобни, с които се успокояваме всеки път, когато пропуснем тренировка във фитнеса. Такива оправдания са неприемливи, ако човек иска да е здрав и в добра форма. Хубавото обаче е, че за всяко от тях има решение.

 

Кои са 8-те най-чести оправдания да пропускаме фитнеса?

 

pulsefit

 

Пропускането на тренировка във фитнеса и въобще създаването на фитнес режим може да се дължи на много причини, в зависимост от всеки човек. Има и такива обаче, които служат за извинение пред самите нас. Ето кои са те, както и начините за справяне с тях.

 

„Нямам достатъчно време“

 

За много хора е предизвикателство да успеят да съчетаят натоварения

работен график и другите ежедневни задължения с тренировките. Ако човек е

достатъчно мотивиран може да включи време за тренировки в графика си чрез

предварително изготвен план за деня или седмицата. Гледането на телевизия и

сърфирането в интернет обикновено отнемат много голяма част от ежедневието, докато една 30-минутна тренировка заема едва 2% от деня.

 

 

Заменяйки малка част от времето за релакс с една тонизираща тренировка би подобрило значително благосъстоянието и енергията.  Освен това упражненията не само поддържат формата, но спомагат за справяне с лошото настроение. Започнете с 15 минутни кратки тренировки – по-рано сутрин, ако сте от ранобудните или дори късно вечер, ако сте от „нощните птици”. Нужно е само да сложите началото и да бъдете постоянни. Тогава и времето само ще се появи на хоризонта.

 

„Твърде изморен съм, за да тренирам“

 

 

Когато става дума за тренировки, мозъкът може да бъде като „разглезено дете”. Ако човек се съгласява с него лесно, той ще усети слабост и ще продължи по-често да иска своето. Пропускането на една планирана тренировка повишава възможността за пропускане и на втора.

 

Прочетете повече: Как да се предпазим от претрениране?

 

Най-големите успехи винаги започват с малка крачка напред, а най-големите провали – с крачка назад. Хората не винаги имат много енергия, но самото отиване до фитнеса и опита за провеждане на тренировката е това, което има значение. Проучвания показват, че редовната физическа активност зарежда с енергия, затова подобно извинение е неоправдано. Ако човек е твърде изморен, за да тренира, трябва да се променят навиците за спане, а не тренировъчните.

 

„Тренировката е скучна“

 

Това е друго често срещано оправдание. В случай, че тренировките не ви се виждат достатъчно забавни, то  ключът за справянето със скуката е да изберете тренировъчна програма, която едновременно да доставя удоволствие и да дава желаните фитнес резултати. Тази програма трябва да се променя на няколко седмици, за да не се превръща в рутина. Фитнес клубовете, включително и Pulse Fitness & SPA,  предлагат разнообразие oт групови класове, които освен че помагат за постигането на поставените физически цели, могат да бъдат и много забавни – Спининг, Тапаут, Йога, Бодипъмп, Кросфит, Пилатес, Зумба, Аеробика и други.

 

Прочетете повече: Алтернативни кардио занимания за начинаещи

 

Слушането на музика по време на тренировка също подпомага доброто настроение и мотивация.

 

„Нямам мотивация за тренировка“

 

 

Мотивацията е основен фактор за постигане на всички поставени цели в живота,

включително спортните. Лесно е да загубим мотивация за тренировки, ако желаните резултати не настъпват бързо. Затова е необходимо да се помисли върху смисъла и ползите от редовната физическа активност и постоянно да се поставят нови и нови цели, при постигането на които мотивацията ще нараства все повече.

 

Съществува трик, който лесно дава мотивация за тренировка. Нарича се „Принцип на няколко минути”. Основната идея е, че хората често отлагат да направят нещо, защото дадената задача изглежда твърде трудна. Но ако тази задача или времетраенето ѝ се опростят, тогава става лесно изпълнима. Така например, човек може да си постави за цел да посети фитнеса само за „няколко минути”, а веднъж започната – тренировката често продължава до края. Мотивирани ли сте достатъчно да тренирате за две минути? Това е всичко, от което се нуждаете.

 

Прочетете повече: Функционалната тренировка: просто загрявка или начин на трениране?

 

Ако все пак имате нужда от допълнителен стимул, може да планирате любимо за вас

занимание или някаква награда при постигане на определени фитнес цели – например

цялостен масаж в края на всеки месец, в който сте изпълнили планирания брой

тренировки.

 

„Имам деца“

 

pulsefit

 

Много родители се оправдават, че не успяват да съчетаят грижите за децата и фитнеса, а самите те неуморимо обясняват на децата колко важни са упражненията за здравето им. Решението – грижата за децата и тренировките могат да се комбинират. Римайндърите (програмите за подсещане) и предварително изготвен график за седмицата винаги помагат.

 

Прочетете повече: Мога ли да ходя на фитнес, ако съм бременна?

 

Освен това полезното и приятното винаги могат да се съчетаят, при това с присъствието на децата. Например игра на фризби или на топка, каране на колело или ролери, плуване, дълга разходка или джогинг в парка. Има толкова много забавни и евтини начини за упражнения с децата, единственият лимит е въображението. Децата трябва да са основната причина и мотивация за тренировка, не извинение.

 

„Нямам с кого да тренирам“

 

Това оправдание всъщност означава „нямам с кого да си говоря, докато тренирам”. За да е правилно проведена една тренировка обаче, разговорите са излишни. Ако все пак желаете да тренирате с приятел, то това може да бъде допълнителна мотивация за посещение на фитнеса. В повечето случаи там е мястото, където човек може да се запознае с хора, които също искат да бъдат в добра форма.

 

Прочетете повече: Как тренират фитнес инструкторите на Pulse Fitness?

 

„Фитнесът е твърде скъп“

 

pulsefit

 

Тази причина лесно може да бъде оборена с въпроса „скъпо ли е да се грижим за здравето си“? Цената на месечна фитнес карта варира между 30 и 60 лв., което се равнява на една вечеря в ресторант, кино за двама или закупуването на някоя нова дреха, например. Срещу тази сума може да се възползвате, както от просторни фитнес и спа зони и разнообразни групови занимания, така и от редица безплатни услуги и бонуси – отношение и възможности за избор, за които Pulse Fitness & SPA гарантира при обслужването на своите клубни членове.

 

„Не знам какъв е правилният за мен тренировъчен режим“

 

 

Интернет прелива от информация за най-различни хранителни и тренировъчни режими. Не рядко тя е объркваща, защото за всеки се твърди, както че дава най-добри резултати, така и че има повече недостатъци отколкото ползи. Лесно е човек да  попадне на такава противоречива информация. Вследствие на това много хора се отказват от тренировките.

 

Всъщност няма универсални хранителни и тренировъчни режими. Най-добрият е индивидуален за всеки човек. Важно е да има постоянство и последователност в упражненията, както и в начина на хранене.

 

Прочетете повече: Персонализираната тренировъчна програма – всичко, което трябва да знаем

 

Ако не знаете как да изпълните дадено упражнение или да използвате даден уред, винаги може да се обърнете към персонален треньор или дори към друг посетител на фитнеса. В повечето случаи хората обичат да дават съвети. В клубовете на Pulse Fitness

има над 40 квалифицирани персонални треньора готови винаги да откликнат на въпросите ви.

 

 

График групови занимания