IE loader

Как да влезнем във форма след празниците?

Как да влезнем във форма след празниците?

Чували ли сте популярния израз, че телата за лятото се правят през зимата? Ние категорично го подкрепяме. Всички – и жени, и мъже, искат да изглеждат перфектно по бански и да имат самочувствие на плажа и не само. Но след като сме се отърсили от дългите зимни празници осъзнаваме, че сме натрупали няколко излишни килограма. Нормално е – богатите трапези и поводите за празник предразполагат към покачване на килограми.

В края на януари се поглеждаме и виждаме какви щети сме нанесли на тялото си и се започва всевъзможно търсене на бързи и ефикасни диети, с които за 2 седмици да отслабнем. Уви, това освен, че ще повлияе зле на фигурата ви на по-късен етап, ще се отрази неблагоприятно и на здравето ви.

Прочетете повече: 5 начина да влезете във форма след празниците

Истината е, че промяната зависи от вас самите: от мотивацията, желанието, и разбира се, от физическата ви подготовка. Това, което можем да ви препоръчаме, когато вземете решение, че искате да промените живота си, е да го направите както трябва.

Личен треньор

Консултирайте се със специалист. Изберете личен треньор, който ще ви наблюдава, докато изпълнявате упражненията. Не рискувайте да си нанесете травми, а се доверете на професионален инструктор. Клиповете в YouTube с различни упражнения може са полезни понякога, но често не се знае на какво ще попаднете. Освен това, всеки човек е различен. Дори и да си мислите, че конкретни упражнения са подходящи за вас и фигурата ви, може да грешите. И вместо да получите резултатите, за които мечтаете, да се окаже, че сте си губили времето.

Групови тренировки

Ако пък не искате да тренирате силово, защото ще станете прекалено мускулести (напълно грешно твърдение, за което ще говорим в друга тема), можете да изберете някоя от многото групови тренировки, които ще ви накарат да се чувствате като неизменна част от един сплотен екип. Докато се забавлявате на любимите си песни, неусетно ще отслабвате, ще горите излишни калории и ще ставате по-силни и издръжливи.

Хранителен режим

След като изберете инструктура или груповата тренировка, отговаряща на вашия личен стил и предпочитания, си е време да се консултирате и за хранителния режим с него. Споделете му какво обичате да похапвате и какво не, разкажете му за храненето си до момента, без да се притеснявате. Той ще изготви режим специално за вас, съобразен с тренировъчната ви програма и специфичните ви нужди. Не се осланяйте на идеята, че всеки режим е подходящ за вас. Напротив – ако осъзнаете уникалността на тялото и организма си, ще постигнете забележителни резултати.

Имайте предвид, че колкото и тежести да вдигате, колкото и да клякате или тичате на пътеката, ефектът ще е минимален, ако не съчетате тренировките с правилно хранене, защото съотношението е 80:20 в полза на здравословното ежедневно меню. Включете повече зеленчуци, месо, яйца и риба в него. Образовайте се за основните групи храни, които трябва да приемате и следете калориите. Важно е да се придържате към изготвения ви хранителен режим и да не го нарушавате, защото иначе няма да постигнете това, което искате.

Три в едно

Запознайте се с произхода и състава на продуктите, които слагате на масата си и да забравите за вредните храни, като чипсове или газирани напитки. Намерете спорта, който не приемате като досадно задължение и посещавайте 2-3 пъти седмично залата. Не е лесно да започнете промяната. Често хората се заблуждават, че тя се случва отвън навътре, а истината е, че е обратното – трябва първо да приемете нуждата да се промените и да живеете по-здравословно. Редовният спорт с личен треньор или в група, в комбинация с правилно хранене, не само ще ви вдъхнат нужното самочувствие, но и ще ви направят по-здрави, по-енергични и по-щастливи.

Е, готови ли сте да влезете във форма за лятото?

График групови занимания