IE loader

Как да поддържаме форма, ако често ни се налага да пътуваме по работа

Как да поддържаме форма, ако често ни се налага да пътуваме по работа

Между хотелите и фитнес залите - каква е тайната на добрата форма, ако често ни се налага да пътуваме

За хората, чиято работа налага често да пътуват, справянето със стреса, умората, а понякога и часовата разлика са основни проблеми, които значително повлияват начина им на живот. Този работен график обаче има и друг основен недостатък - той може да бъде предизвикателство за спазването на фитнес режим, здравословно хранене и съответно поддържането на добра форма.

Времето, прекарано в път и дългите работни срещи заемат голяма част от деня и обикновено остава малко свободно време за тренировки, както и готвене, затова се хапва набързо. Освен това изследванията показват, че често пътуващите имат по-висок индекс на телесна маса, по-високо кръвно налягане и като цяло са в по-лоша физическа форма от тези, които пътуват за развлечение.

Но при добро желание и планиране има как бъдете достатъчно активни, дори и при чести пътувания.

Как да поддържаме форма, ако често ни се налага да пътуваме по работа?

pulsefit

Пътуванията по работа с кола, влак или пък самолет, често са свързани със седене за дълъг период от време, а това не е полезно за здравето. За да поддържате добра форма, трябва да се стараете да се движите при всяка една възможност. А такива се намират винаги, достатъчно е да сложите удобни спортни обувки в багажа си.

Ако пътувате със самолет и имате свободно време или забавяне на полета, можете да се разходите из терминала вместо да изчаквате седнали до изхода. Някои от големите летища по света дори имат открити фитнес зали на терминалите си и предлагат карти както за ден, така и за месец и година.

Пътуването с влак пък позволява от време на време да се разтъпчете, обикаляйки различните вагони. А с кола е най-лесно – просто си правете почивки, за да излезете на въздух и да се разтъпчете.

Когато стигнете крайната си дестинация, се опитайте да направите тренировка веднага, дори и да е кардио в стаята или лек джогинг в близост до хотела. Ако това не е възможно, включете час за провеждане на тренировка в графика си и се отнесете към нея като към важна делова среща.

View this post on Instagram

Active Gym Plyosoft Box е уникален аксесоар, който ще Ви помогне да развиете експлозивнa сила и да подобрите кондицията си. Плиометричните кутии дават възможност на всеки фитнес ентусиаст да тренира своята атлетичност и да натовари тялото си по начин, който никой силов уред не би могъл да репликира. Опитайте Active Gym Plyosoft Box още днес в клубовете Pulse Fitness & Spa. Заявете своето посещение на pulsefit.bg/workout . . . . . . . . . #plyometricbox #medicineball #bulgarianbag #fitnessaccessories #fitnessmotivation #motivation #conditioning #gym #workout #gymlife #training #fitgirl #instafit #pulsefitness #pulseandyou

A post shared by Pulse Fitness and Spa (@pulsefitnessspa) on

Други възможни варианти за поддържане на физическа активност са:

  • разходки - те не изискват оборудване и могат да бъдат направени както на закрито, така и навън. Разходете се из терминала, хотела или дори из конферентните зали. Вървете пеша до мястото на работните срещи. Избирайте стъпалата пред асансьора. Или пък се разходете из месните паркове и алеи. Попитайте хотелския персонал за безопасни пътища наблизо, подходящи за вървене или бягане.
  • тренировки във фитнес центъра – удобството на пътуванията по работа, обвързани с пренощуване, е че голяма част от хотелите разполагат с фитнес център или басейн, от които ви делят няколко етажа. В този случай бихте стигнали по-бързо до тях, отколкото от офиса или дома, затова е и лесно да се организирате да направите кратка тренировка преди или след бизнес среща, както и преди отпътуване. Възползвайте се.
  • функционални тренировки в хотелската стая - няколко серии упражнения в хотелската стая ще ви раздвижат и ще ви помогнат да поддържате форма. Примери за подходящи тренировки ще намерите по-долу в статията. За тях може да си помогнете като сложите в багажа си въже за скачане или резистентни ленти, например, които ще направят тренировката ви още по-продуктивна.

Ако часовата разлика или промени в графика ви изтощят, не се натоварвайте твърде много и проведете по-лека или по-кратка тренировка от обикновено. Но все пак помнете, че редовните упражнения помагат за справяне със стреса и липсата на енергия – нещо, от което със сигурност се нуждаете по време на бизнес пътуване.

4 примерни тренировки, подходящи за провеждане в хотелската стая

pulsefit

Ако нямате достъп до фитнес зала, тези тренировки със сигурност ще ви помогнат да останете във форма. Можете да ги правите навсякъде и по всяко време.

20-минутна тренировка

  • Клекове - 20 повторения
  • Лицеви опори под наклон - 15 повторения (с крака на земята, а ръце – на леглото или бюрото)
  • Гребане с една ръка - 10 повторения с всяка ръка (използвайте куфара си вместо тежести)
  • Обратни коремни преси - 10 повторения

Направете възможно най-много серии за 20 минути.

Тренировка със собствено тегло за начинаещи

Направете 3 серии със следните упражнения:

  • Клекове - 20 повторения
  • Лицеви опори - 10 повторения
  • Ходещи напади - 10 повторения с всеки крак
  • Гребане с дъмбели (използвайки шише с вода или куфара си като тежест) - 10 повторения с всяка ръка
  • Планк - 15 секунди
  • Подскоци звезда - 30 повторения

 Тренировка със собствено тегло за напреднали

1 серия включва:

  • Клекове на един крак – 20 повторения (10 с всеки крак)
  • Клекове - 20 повторения
  • Ходещи напади - 20 повторения (10 с всеки крак)
  • Качване на повърхност - 20 повторения (10 с всеки крак)
  • Набирания -10 повторения
  • Кофички (между два стола) - 10 повторения
  • Лицеви опори - 10 повторения
  • Планк - 30 секунди

Как да се храним за добра фигура, ако пътуваме твърде много?

pulsefit

Вероятно сте чували фразата, че „не можем да надбягаме лошата диета“. В превод това означава, че трябва да внимаваме с какво се храним, без значение колко усърдно тренираме.

За да се избегне натрупването на килограми по време на пътуване, както и спазването на стриктни диети след това, е най-добре да си създадете хранителен режим, който е лесен за следване и е приложим навсякъде. Сред основните стъпки за това са да консумирате истинска и качествена храна винаги, когато е възможно и да избягвате висококалоричните напитки. Освен това не разчитайте на хранене под час или броене на калории.

Целта на хранителния режим е да включва храни, които са здравословни и засищащи - основно зеленчуци, някакъв вид протеин (било то от животински източници или зеленчуци) и малко плодове или ядки. От време на време са позволени по малко ориз или картофи и минимални количества хляб или паста.

Този вид хранителен режим произхожда от т. нар палео диета, която насърчава храненето предимно с натурални храни. Освен, че са здравословни, те се консумират почти навсякъде, което значително улеснява пътуващите.

Какво точно и по колко да ядем?

Основният фокус трябва да бъде върху качествена храна от натурални източници. Например:

  • месо – телешко, свинско, пилешко, пуешко, патешко и т.н.
  • риба и морски дарове
  • яйца – кокоши или щраусови
  • зеленчуци – препоръчват се зеленолистните
  • масла – зехтин, кокосово масло, масло от авокадо
  • ядки – чудесен източник са на здравословни мазнини и в малки количества са добър вариант за снакс между основните хранения
  • сладък картоф – той е с високо съдържание на калории и въглехидрати, но е много полезен веднага след тренировка

Всяко хранене трябва да включва източник на протеин и поне един зеленчук. Може да добавите малко плодове и ядки. Избягвайте млечните продукти и зърнените храни или ги консумирайте в ограничени количества.

БЕЗПЛАТНО ПОСЕЩЕНИЕ