IE loader

Иконите на фитнеса: Джейсън Момоа - съвети за оформяне на мъжествено и атлетично тяло    

Иконите на фитнеса: Джейсън Момоа - съвети за оформяне на мъжествено и атлетично тяло      

Вижте как тренира и как се храни световната знаменитост

Освен с доказаните си качества на актьор, режисьор, сценарист, продуцент и модел, американецът Джейсън Момоа впечатлява и със своята физика и външен вид, заради което се причислява и към групата на световните фитнес икони.

 

Завидна фигура и атлетично тяло актьорът показва още в ранните си години с първия си голям актьорски дебют в „Спасители на плажа”, а след това и в „Конан Варварина“ Звездата на Момоа обаче изгрява в култовия сериал на HBO „Игра на тронове“ с ролята на хал Дрого – първата и най-голяма любов на повелителката на драконите Денерис Таргериън (изиграна от Емилия Кларк). Последно гледахме внушителния, висок 1.93 м., хаваец в абсолютния блокбъстър „Аквамен“.

 

Ако искате да разберете как се поддържа такава фигура и се постига тяло на „варварин”, вижте съветите на Момоа.

 

Какъв е тренировъчния режим на Джейсън Момоа?

 

pulsefit

 

Желязната физика на Момоа предполага усърдни тренировки и прекарване на часове във фитнеса, но всъщност неговият тренировъчен режим е изненадващо забавен и разнообразен. Когато не се подготвя за филми, той предпочита да тренира рано сутринта на открито - катерене, спринт, бокс, сърфиране, плуване, скейтборд са любимите му спортни дейности. 

 

Прочетете повече: Най-добрите упражнения във фитнеса за най-популярните спортове в България

 

„Когато тренирам на открито имам време да помисля и да се фокусирам. Така започвам деня си по позитивен начин“, споделя Джейсън.   

 

Как Джейсън Момоа постигна тялото на Конан Варварина и Аквамен?

 

pulsefit

 

За участието си в главната роля във филма “Конан Варварина” през 2011г., Джейсън Момоа трябвали да качи мускулна маса за много кратък период от време. И макар че задачата изглежда почти непосилна, той успява да добави почти 13 килограма към вече добре оформеното си тяло. Постига това чрез специално разработен тренировъчен план на треньора Ерик Лакист, наречен Ускорени Резулти (AR7).

 

Прочетете повече: HIIT или интервално кардио: що е то, как се прави и какви са ползите?

 

Това са 30-минутни високоинтензивни серии, които натоварват всяка част от тялото. Този план използва система, при която от трениращия се изисква да направи 7 повторения на избраното упражнение, използвайки 65% от възможностите си (или използвайки тежести около 2/3 от максималната тежест, която може да вдигнете). 

 

Със същият тренировъчен режим Джейсън Момоа поддържа фигурата си и преди заснемането на филма „Аквамен“.

 

AR 7 тренировка понеделник

Гърди 

  • Бенч преса от хоризонтален лег
  • Бенч преса от полулег
  • Преса с дъмбели от наклон
  • Лицеви опори
  • Кофички 

 

pulsefit

 

AR 7 тренировка вторник

Гръб

  • Стандартно набиране
  • Набиране с обратен захват
  • Набиране с тесен захват
  • Хоризонтално гребане на долен скрипец от седеж
  • Мъртва тяга с щанга

 

Прочетете повече:

 

ТОП 5 упражнения за гръб

 

Упражненията на лост: кои са те и с какво са полезни?

 

Как да натрупаме мускулна маса?

 

AR7 тренировка сряда

Крака

  • Клякане със собствено тегло
  • Клякане с щанга на раменете
  • Скок от клек със собствено тегло

 

AR7 тренировка четвъртък

Цяло тяло

  • Хвърляне на медицинска топка
  • Суинг с пудовка
  • Бърпи (комбинирано упражнение, което съчетава три от основните и най-предпочитани фитнес практики – планк, лицеви опори и подскоци)
  • Жабешки скокове
  • 36-метра спринт

 

 

AR7 тренировка петък

Ръце

  • Военна преса с дъмбели
  • Кофички със собствено тегло
  • Лицеви опори диамант
  • Бицепсово сгъване с дъмбели
  • Трицепсова екстензия с дъмбел над глава

Всеки ден се правят 3 кръга с 3 от упражненията (по избор) с 1-2 минути почивка между всеки кръг. Общото времетраене на тренировката е 30 минути.

 

  • 1-ви кръг: 7 серии по 7 повторения със 7-секундна почивка между всяко упражнение 
  • 2-ри кръг: 6 серии по 6 повторения с 6-секундна почивка между всяко упражнение 
  • 3-ти кръг: 5 серии по 5 повторения с 5-секунда почивка между всяко упражнение

 

Прочетете повече: Кръгова тренировка – какво представлява и за какво е полезна?

 

След всяка силова тренировка Джейсън винаги продължава с кардио на пътеката. 

 

Какъв е хранителният режим на Момоа?

 

 

За да поддържа своята атлетична форма, Джейсън разчита на балансирано хранене с много високо съдържание на протеини и зеленчуци. Диетата му за „Конан Варварина“ например включва консумация на варени пилешки гърди на всеки два часа. Храните, които Момоа консумира преди тренировка, са богати на въглехидрати – пресни плодове, киноа или ориз, както и чаша кафе за допълнително енергия.

 

Прочетете повече: Какъв режим на хранене да спазваме, ако страдаме от хранителни непоносимости?

 

Протеините и мазнините той си набавя от сьомга, телешко месо, авокадо и зехтин. От друга страна, Момоа е известен с това, че е любител на бирата. Хранителният му режим е съставен така, че винаги да останат достатъчно калории за една бутилка „Гинес“ след хранене вечер.

 

Фитнес съвети от Джейсън Момоа

 

pulsefit

 

„Намерете време да ядете истинска храна“

 

Екстремните диети и тренировки са само за актьори, които трябва да оформят тялото си за кратък период от време. Но за обикновения човек, балансираното хранене и редовните тренировки са достатъчни. Според Джейсън е важен погледът върху храната и това какъв е ефектът ѝ върху тялото на трениращия. Това отнема време и постоянство, но знаейки кои храни се отразяват благотворно на тялото ни, би допринесло за по-добри фитнес резултати.

 

„Тялото ви ще се износи с времето, затова се движете повече и задължително загрявайте и разгрявайте“.

 

Възрастта със сигурност не е извинение за спиране на тренировките. Но някои хора се излагат на риск от травми поради несистемно трениране или пропускане на загряването. „Контра-балансирайте вдигането на тежести с йога или пилатес, за да отпуснете тялото си“, казва Джейсън.

 

 

Прочетете повече: Изгори над 500 kcal за 40 минути със спининг

 

„Не живейте само за фитнеса“.

 

Поддържането на добра фигура не трябва да се превръща в мания до такава степен, че да забравите да включвате и физически дейности на открито в ежедневието си. Джейсън Момоа предпочита катеренето, ръгбито, скейтборда и игрите с децата си като начин на спортуване. 

 

„Поглезете се, но не прекалявайте“.

 

Джейсън няма проблеми с липсата на сладко, шоколади или полуфабрикати, но не може без бирата си. Той казва, че контролирането на апетита и жаждата за лакомства е чудесен начин за изграждане на волята. Но от друга страна всеки има нужда от момент на комфорт в края на тежък ден. Награждавайки себе си с нещо, което обичаме, обикновено носи допълнителна мотивация за поддържане на добра фитнес форма. За Момоа тази награда е бутилка „Гинес” след вечеря.

 

View this post on Instagram

Днешното ни кулинарно предложение – парфе с кисело мляко и плодове. Това вкусно изкушение се приготвя много бързо и е идеално решение за тези от вас, които искат да консумират пълноценна и здравословна храна, а не разполагат с много време за нейната направа. Можете да приготвите парфето от предната вечер. По този начин, ако го правите със замразени плодове, това ще им даде достатъчно време да се отпуснат. Количествата могат да варират според вашите лични предпочитания, но ето нашето предложение. Смесете в купа 200 грама кисело мляко с 1/3 купичка овесени ядки. Добавете 1 чаена лъжичка семена от чиа и 2 супени лъжици прясно мляко към сместа. Разбъркайте добре и изсипете половината смес в буркан. Добавете отгоре пресни или замразени плодове според вашите предпочитания. Комбинацията от замразени ананас, боровинки и малини е невероятна! Изсипете върху плодовете остатъка от сместа, а върху нея сложете още плодове и приберете буркана в хладилник. Приятен апетит! #parfait #breakfast #yogurt #bulgarianyogurt #fruits #berries #raspberries #blueberries #healthy #healhtysnack #healthybreakfast #pulsefitness

A post shared by Pulse Fitness and Spa (@pulsefitnessspa) on

 

Прочетете повече: Иконите на фитнеса: Дуейн Джонсън – Скалата

График групови занимания