IE loader

Кросфит на фокус: Защо е такъв хит по света и у нас?

Кросфит на фокус: Защо е такъв хит по света и у нас?

Едва ли има някой, който тренира редовно и не е чувал за манията „кросфит“. Тази групова тренировка е изключителен хит сред напредналите спортисти и желано занимание за начинаещите ентусиасти. Именно и затова часовете по кросфит са винаги препълнени, а ако случайно минавате покрай зала, в която се провежда тренировка, може да се заблудите, че сте на военно обучение. Но какво всъщност представлява този спорт и как за кратко време успя да се превърне в толкова предпочитана тренировка?

 

pulsefit

 

Кросфит е тренировъчна система, създадена през 90-те години в Калифорния. Кросфит събира в себе си елементи от бягане, гимнастика и вдигане на тежести. Тренировките целят създаването на пълна и цялостна физическа и психическа форма и издръжливост. Това предполага развитието на умения в 10 сфери – сърдечно-съдова, дихателна и силова издръжливост, сила, гъвкавост, експлозивност, скорост, координация, ловкост, баланс и точност. Оборудването, което намира най-често приложение в тренировките по кросфит, се състои от пудовки, медицински топки, дъмбели, щанги, лостове за набирания и успоредки. Тренировките са бързи и високо интензивни, обикновено без почивки. По време на едночасовата тренировка можете да изгорите до 800 калории. Чрез съчетаване на елементи от гимнастика, вдигане на тежести, бягане и гребане и постоянство се постига цялостна добра форма и подобряване на издръжливостта.

Прочетете повече: 5 упражнения за стегнат корем

Какво представлява тренировката?

 

pulsefit

 

Хитът „кросфит“ се базира на така нареченото функционално трениране. По време на тренировката се изпълняват упражнения, съставени от типични за човешкото тяло движения, които извършваме механично всеки ден без да се замисляме. Примери за такива движения са: мъртва тяга, клек, набиране, напади, бягане, кофички, лицеви опори, преса, изтласкване, обръщане и изхвърляне, катерене по въже, коремни преси, подскоци и скачане на въже, хвърляне на медицинска топка, раменни преси и още много други.

 

 

 

Не се тревожете, тренировките по кросфит няма как да ви омръзнат, защото те всеки път са различни. Постоянната промяна в тренировъчната програма няма да позволи на тялото и мускулите ви да се адаптират към упражненията, съответно няма да наблюдавате застой. Ето защо кросфитът е отличен начин да постигнете завидни и така мечтани резултати. Независимо дали го практикувате индивидуално или в групов формат, с идването на хубавото време, се задава и възможността да тренирате навън. Pulse Fitness West PARK е единственият спортен клуб с външна кросфит зона. Чистият въздух и усещането за простор, което дава откритото небе над вас, ще ви заредят много повече от затвореното помещение.

 

pulsefit

 

Прочетете повече: Топ 5 на най-популярните фитнес уреди и ползата от тях

Подходящ ли е за мен?

След всичко прочетено сигурно се двоумите дали кросфит е подходящ за вас. Ако имате амбиции да надскочите възможностите си, ако искате да сте по-силни и по-бързи, ако искате да сте по-издръжливи, то тогава този спорт е за вас. С него освен че ще поддържате фигурата си и ще се разделите бързо с излишните сантиметри и килограми, ще разберете предела на възможностите си... и дори ще го надскочите. Кросфит има за цел трениращите го да могат да тичат все по-надалеч и по-бързо, да вдигат по-голямо тегло, да направят повече лицеви опори и набирания и всичко това, разбира се, с правилна техника.

Ако сте начинаещ, може да стартирате с 2-3 тренировки седмично, като постепенно ги увеличавате. Не се срамувайте, ако другите в групата са на по-добро ниво и не се справяте с всички упражнения. С постоянство ще успеете да подобрите възможностите си и да ги догоните. Консултирайте се с треньора, ако не сте сигурни как се изпълнява определено упражнение. Бъдете готови да се поизпотите стабилно, да си тръгнете от залата заредени с много положителна енергия.

Прочетете повече: Какви са предимствата на груповите занимания?

Хранителен режим:

Колкото и да тренирате, имайте предвид, че трябва да спазвате хранителен режим. Въпреки че тренировката по кросфит може да изгори до 800 калории, това не значи, че можете да се храните с пици, чипсове или подобен джънк. Ако искате резултати, то трябва да се постараете за тях. Алкохолът е абсолютно забранен.

 

 

 

Ето така изглежда една тренировка по кросфит, организирана от Pulse Fitness.

Готови ли сте да отговорите на предизвикателството?

График групови занимания