IE loader

Авокадо – ползи за фитнеса и хранително съдържание

Авокадо – ползи за фитнеса и хранително съдържание

Научете всичко за този плод

Авокадото често е наричано „суперхрана“ и това съвсем не е случайно.  Всъщност то се нарежда сред първите места в списъка на най-здравословните храни. Поради редицата ползи, които носи за здравето, то често присъства и в хранителния режим на трениращите.

С какво авокадото е полезно за фитнеса?

pulsefit

Здравословни калории, фибри и мазнини

Често срещано явление при трениращите хора е да усещат чувство на силен глад през целия ден. Този глад може да доведе до консумация на повече калории, отколкото се изгарят във фитнеса, а това не е желателно, особено когато се спазва режим. Добрата новина е, че авокадото може да се справи с този проблем. Само половин плод е достатъчен, за да увеличи усещането за ситост с 23%.

Според проучване авокадото е по-ефективно от въглехидратите за утоляване чувството на глад, защото е пълно с полезни фибри и мазнини  - хранителни вещества, които засищат организма. Всеки плод съдържа около 13 грама фибри и почти 30 грама мазнини, повечето от които мононенаситени.

Помагат в борбата с рисковите фактори при метаболитен синдром

Метаболитният синдром  представлява съчетание от  определени рискови фактори, които заедно повишават риска от развитие на сериозни заболявания.  Според проучване, публикувано в Nutrition Journal, консумацията на авокадо значително понижава нивата на лошия холестерол, подобрява цялостното здравословно състояние на човек и по този начин намалява риска от метаболитен синдром.

Източник на калий

Авокадото е една от най-богатите на калий храни. В половин плод се съдържат около 450 мг. от минерала. За сравнение, в един цял банан има около 350 мг. Този минерал е от изключително значение за подобряване на фитнес нивото, тъй като участва в почти всички процеси в човешкия организъм като храносмилане, мускулно съкращение, контролиране на кръвното налягане, предаване на нервни импулси, преработка и абсорбция на всички хранителни вещества. Голяма част от калия в организма се губи чрез потта и поради тази причина се препоръчва трениращите да консумират храни, богати на този минерал.

Ценен източник на енергия

Всеки един спортист иска тялото му да се движи като добре смазана машина и авокадото може да помогне в това начинание. Освен ненаситени мастни киселини, в плода се съдържат и витамините  B6 и B5 – хранителни вещества, които участват в преобразуването на въглехидратите в енергия.

Повишава издръжливостта

Консумацията на авокадо преди тренировка значително повишава издръжливостта. Това се дължи на съдържанието на здравословните мазнини, които осигуряват енергия за по-дълго време.

Как се вписва в хранителния режим на трениращия? С какви храни се съчетава?

pulsefit

Авокадото може да бъде консумирано преди и след тренировка. Хранителното му съдържание го прави източник на ценни хранителни вещества, необходими на тялото както за ефективното изпълнение на упражненията, така и за по-бързото възстановяване след тренировката. Вкусът на авокадото е мек и ненатрапчив и се комбинира лесно с почти всяка храна. То може да бъде използвано в салати, супи, смутита или сандвичи.

Преди тренировка

Консумирано преди тренировка, авокадото снабдява тялото с калории, или енергия, която то изразходва по време на упражненията. Подходящ, лесен и бърз за приготвяне е авокадо тостът. Размажете 1/3 авокадо върху филия черен хляб и сте готови. С него ще си набавите около 80 калории, 4 гр. въглехидрати, 8 гр. мазнини и 1 гр. протеин.

След тренировка

Мононенаситените мазнини в авокадото подпомагат възстановяването на натоварените по време на тренировката мускули. Плодът съдържа и витамини от B - групата, които пък подпомагат превръщането на хранителните вещества в енергия, повишават тонуса, подобряват работата на нервната система и мускулатурата и забързват метаболизма. Голяма част от тях се изразходва по време на всяка тренировка и консумацията на авокадо лесно може да възстанови нивата им в тялото.

За кои трениращи е полезно авокадото и за кои не?

Авокадото не се препоръчва за хора с непоносимост към латекс, тъй като е възможно да се прояви алергична реакция. Във всички останали случаи, плодът е полезен за консумация, без значение от поставената фитнес цел.

Това, че авокадото е сравнително калоричен плод не трябва да ви плаши. Всъщност, консумацията му може да подпомогне процеса на отслабване чрез редица механизми. Както вече споменахме, високото съдържание на ненаситени мазнини подпомагат свалянето на излишните килограми, а фибрите и сложните въглехидрати засищат организма и регулират апетита.

Авокадото е подходящо и за желаещите да покачат мускулна маса, тъй като е добър източник на енергия и повишава издръжливостта.

Хранителна стойност на авокадото

pulsefit

В едно средно голямо авокадо (около 100гр.) се съдържат:

  • Калории: 227
  • Мазнини: 21 гр.
  • Въглехидрати: 12 гр.
  • Фибри: 9.2 гр.
  • Протеин: 2.7 гр.
  • Натрий: 11 мг.
  • Захари: 0.4 гр.

Мазнини

Около 80% от калориите в авокадото идват от мононенаситени мазнини. С най-голямо съдържание е олеиновата киселина, която има множество благоприятни ефекти върху здравето на човек. Тя стимулира клетъчните рецептори да намаляват нивата на лошия холестерол, предпазва от сърдечносъдови заболявания, повишава метаболизма на глюкозата и подобрява имунните функции на организма.

Фибри

Фибрите подпомагат загубата на тегло, регулират кръвната захар и понижават риска от редица заболявания. В един плод се съдържат около 30% от препоръчителния дневен прием.

Микронутриенти в авокадото

Авокадото е ценен източник на витамини К, С, Е, фолиева киселина, рибофлавин (витамин В2), ниацин (витамин В3), пантотенова киселина (витамин В5) и пиридоксин (витамин В6). Освен това то снабдява организма с магнезий, калий, мед и манган.

В 100 гр. авокадо се съдържат следните количества витамини от препоръчителния дневен прием (ПДП):

  • Витамин К: 26% от ПДП
  • Витамин С: 17% от ПДП
  • Витамин Е: 10% от ПДП
  • Фолиева киселина: 20% от ПДП
  • Калий: 14% от ПДП
  • Пантотенова киселина: 14% от ПДП
  • Пиридоксин: 13% от ПДП
View this post on Instagram

Понякога по-малкото е повече и по-семплите ястия са по-вкусни. Това в пълна степен се отнася за това кулинарно предложение. Намажете две леко запечени филийки пълнозърнест или протеинов хляб с авокадо, след което ги поръсете с малко черен пипер и сол. Добавете две яйца на очи за здравословна доза протеин и ще получите една пълноценна и вкусна закуска, която е лесна и бърза за приготвяне. Добър апетит! #avocado #eggs #protein #healthysnack #healthybreakfast #wholegrain #healthylifestyle #nutrition #pulsefitness

A post shared by Pulse Fitness and Spa (@pulsefitnessspa) on

 

 

БЕЗПЛАТНО ПОСЕЩЕНИЕ