IE loader

5 супер храни за повишаване на имунитета

5 супер храни за повишаване на имунитета

Какво да консумираме, за да подобрим работата на имунната система

За да бъдем винаги в кондиция и да имаме енергия, повишаването на защитните функции на организма трябва да бъде наш приоритет. Имунната система ни предпазва, влияе върху апетита ни и не на последно място – има ключова роля за качествения сън.

Един от най-универсалните начини да подобрим имунитета си е чрез консумирането на храни, които имат ползотворен ефект за тялото. Кои храни да добавим към режима си, за да сме по-защитени? Това са нашите топ 5 предложения:

Гъби (печурки)

pulsefit

Гъбите са богати на селен. Това хранително вещество може да помогне в борбата с грип и да ни направи по-малко податливи на вирусни заболявания. Гъбите са богати и на витамини от група В, които отново са свързани с подпомагането на имунната функция. Смята се, че гъбите притежават и някои антибактериални свойства.

Акай Бери (Acai Berry)

Акай бери плодовете са сред най-богатите и вкусни източници на антиоксиданти. Антиоксидантите са група биохимични вещества, които имат цялостно благоприятно въздействие върху човешкия организъм. Плодовете акай са наричани „суперхрана“ от години. Съдържанието им на антиоксиданти е приблизително 5 пъти по-голямо от това на боровинките, които сами по себе си също са много полезни за имунитета.

Зеле

Освен че е много леснодостъпно, зелето е и заредено с антиоксидант, известен като глутатион. Той укрепва имунната система и е изключително ползотворен в подпомагането на тялото в борбата с инфекциите и възстановяването от тях.

Био кисело мляко от жива закваска

Почти всеки българин обича кисело мляко. Някои могат да го консумират през целия ден. Висококачествените био кисели млека могат да помогнат за засилването на имунната система, а обогатените с витамин D кисели млека са дори по-здравословни. Купичка кисело мляко с горски плодове е един страхотен десерт или закуска с невероятен вкус и изключително много здравословни ползи.

Киви

Кивито е изключително богато на витамин С. Този вкусен плод съдържа приблизително 2 пъти повече витамин С от портокала! Кивито е номер 1 сред 27 други плодове, когато става дума за съдържание на хранителни вещества. Известна фраза гласи, че една ябълка на ден ни е достатъчна, за да нямаме нужда от лекар, но кивито може да е дори по-полезно от ябълките.

Бонус:

Друга „суперхрана“, пълна с витамин С, е спанакът. Неслучайно именно това е основната съставка в диетата на Попай. Спанакът има богато съдържание на фолат, който помага на тялото да възстанови ДНК и да създаде нови клетки.

pulsefit

Какво следва сега, когато вече знаем кои са някои от най-полезните храни за имунитета? Лесен начин да ги включите в хранителния си режим е да си направите едно вкусно и здравословно смути за закуска.

Рано сутрин вземете по малко от всички изредени храни и ги миксирайте в блендера заедно с био кисело мляко от жива закваска. Това би бил перфектен начин да започнете деня си и да подобрите възстановителните сили на организма.

БЕЗПЛАТНО ПОСЕЩЕНИЕ