adwise
IE loader

5 начина да посрещнем пролетта с нови здравословни навици

5 начина да посрещнем пролетта с нови здравословни навици

Макар че се събудихме под снежната покривка на този своенравен месец, факт е, че утре настъпва астрономическата пролет. Време на ново начало, на по-топли и слънчеви дни, време за повече разходки сред природата. Освен това и време, в което сваляме дебелите зимни дрехи и се насочваме към по-леките материи. И ако досега можехме да скриваме излишните сантиметри под широки пуловери и пухести палта, то занапред това ще е все по-трудно.

Пролетта с всички свои предимства има и един лош навик – този да ни кара да се чувстваме неудобно, че сме „проспали“ тренировките и сме се отпуснали повече през зимата. Но не се отчайвайте, както отбелязахме – явно пролетта ще се позабави и това ви печели още малко време да започнете промяната на тялото си или пък да възвърнете добрата му форма от есента.

Убедени сме, че за месец можете да промените както навиците си, така и да стартирате положителната трансформация на тялото си. За да ви е по-лесно, събрахме всички нужни стъпки за старт по-долу.

Прочетете повече: Как да преборим зимния мързел?

  1. Закуска

 

pulsefit

 

Чували сте много пъти колко важна е закуската и как не трябва да се пропуска. Това е точно така. Не защото не можете да издържите до обяд без да сте закусили, а защото ако не го направите, ще забавите метаболизма си. Това е причината да не губите килограми, а дори напротив – да трупате запаси, които ще се проявят в последствие под формата на мазнини и целулит. Закуска трябва да ни осигурява между 20% и 30% от общия брой калории за деня. При диета за отслабване с 1200 дневни калории, това означава, че трябва да приемате между 240 и 360 калории. За пълноценна закуска разполагате с голям избор на разнообразна и вкусна храна – комбинирайте филийка пълнозърнест хляб с авокадо и сварени яйца или пък с пуешко филе; кисело мляко с овесени ядки, пълнозърнести палачинки с извара или мед. Не звучи никак безвкусно, нали?

Прочетете повече: Хранителни добавки и фитнес: Кои са подходящи за начинаещи и напреднали?

  1. Вода.

 

pulsefit

 

Едва ли има някой, който вече да не знае колко важна е водата за цялостната кондиция на организма ни. Тя помага за поддържане на баланса в тялото, като се бори със задържането на вода в него и съответно намаляване подуването. Водата е основата за промяна цялостната ви визия. Забравете всички други газирани или подсладени напитки. А за по-голям ефект можете да изпивате чаша топла вода с лимон на гладно още при ставане. За да изчислите колко литра вода трябва да пиете на ден, можете да използвате специален калкулатор, тъй като количеството зависи от килограмите и ръста ви и е строго индивидуално за всеки.

  1. Сън

 

pulsefit

 

Зимата ни е много трудно да ставаме рано, защото навън е все още тъмно, а в леглото ни е топло и твърде удобно. Вече денят е по-дълъг и можете да си позволите да станете 40 минути по-рано. Това е времето достатъчно ви за лека силова тренировка или за кардио преди работа. Гарантираме ви, че това ще ви събуди много по-добре от сутрешното кафе и ще ви зареди с енергия за целия ден. Важно! Отделяйте по 7-8 часа за сън, за да можете да си починете пълноценно, а тялото ви да може да се възстанови след изтощителния ден. Можете да следите количеството и качеството на съня си с различни приложения на мобилния си телефон. Изтеглете още сега това, което ви се струва най-подходящо и отговаря на потребителските ви очаквания.

Прочетете повече: 13 любопитни факта за човешкото тяло

  1. Вечеря

 

pulsefit

 

Опитайте да вечеряте най-късно до 19:30 часа. Изберете свежи салати и месо за вечерното си меню. Доверете се на рибата или морските дарове, в които има много Омега 3 мазнини. Не прекалявайте с храната точно преди лягане, за да можете да спите качествено. Ако много огладнеете, можете да си позволите зелена ябълка или половин кофичка кисело мляко. Създайте си собствен вечерен ритуал, за да не мислите за храна. Запалете си ароматни свещи, докато гледате любимото си предаване или сериал, концентрирайте се върху няколко страници от нова книга или се обадете на близка своя приятелка или на майка си, за да я рапитате за днешния й ден и да й разкажете за своя. Превърнете тези малки и на пръв поглед незначителни неща в навик, който да следвате ежедневно.

Прочети повече: Омега 3: Що е то и как действа на организма ни?

  1. Тренировки

 

pulsefit

 

Дори и да спазвате по-горните съвети на 100%, ефектът няма да е така впечатляващ без тренировки. Включете в графика си 2-3 тренировки през първите 2 седмици, а след това увеличете до 4 пъти седмично. Изберете си спорт, който ви е приятен, и с който ще изгорите много калории – пилатес (280 калории за час), бокс (740 калории за час), кросфит (800 калории за час) или спининг (565 калории за час). Редувайте груповите занимания с посещения във фитнес клуба, където можете да тренирате силово за оформяне на мускулите или кардио – за сваляне на килограми.

Прочетете повече: Изповед на тялото: "Аз съм ти, не ме забравяй"

Пролетта е тук. Поне астрономически. За наш късмет имаме още малко време, за да се мотивираме да влезем във форма. Стартирайте още днес, за да може след две седмици да не се притеснявате да сложите по-леки дрехи, а напротив – да се чувствате уверени и готини.

График групови занимания